وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنر‌های معاصر» استان بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنر‌های معاصر» استان بازدید و از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه خبر داد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرضا قاسمی فرزاد استاندار و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های در حال احداث موزه هنر‌های معاصر و تالار بزرگ شهر همدان (مرکز همایشها) بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی این دو طرح اثرگذار فرهنگی دستوراتی صادر کرد.

موزه هنر‌های معاصر همدان با پیگیری جدی مسئولان بعد از ۶ سال وقفه، سال گذشته دوباره شروع به کار کرد و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

این پروژه در مجاورت تپه مصلای شهر در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع آغاز شد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله امور هنری، واحد اداری، کتابخانه، واحد سمعی و بصری، خدمات نمایشگاهی، گنجینه و آرشیو آثار هنری، دبیرخانه دایمی نمایشگاه و فروشگاه کتاب است.

موزه هنر‌های معاصر بعد از تکمیل و تجهیز به یکی از زیباترین و مجهزترین موزه‌های کشور تبدیل می‌شود به نحوی که شایسته مردم فرهنگی و هنردوست استان همدان باشد.

تالار بزرگ شهر همدان نیز هفت سال در مرحله خاکبرداری متوقف شده بود که امسال با تغییر نقشه و پلان به مرکز همایش‌های هنری با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفر تبدیل شده است.

این پروژه به صورت چند منظوره طراحی شده و پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های جامعه هنری و فرهنگی استان همدان خواهد بود.

در این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: پیگیر اختصاص اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها خواهیم بود.

 حضور در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بخش دوم سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد است و پس از نشست با اهالی رسانه، وزیر ارشاد در جشنواره صنعت چاپ حضور می‌یابد و فعالان این صنعت از بیانات وی بهره مند می‌شوند.

در نهایت، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با افتتاح موزه چاپ که مجموعه‌ای غنی و ارزشمند از قدمت چاپ و نشر در کهن دیار الوند است به پایان می‌رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.