مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیمانکاران خواست برای شتاب در مسیر راه‌اندازی اولیه پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تلاش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جلسه بررسی آخرین وضع پیشرفت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با هدف شتاب در اجرای مسیر‌های راه‌اندازی اولیه و تحقق تولید در پالایشگاه این طرح، با حضور محمد مشکین‎‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

او با اشاره به حل مشکلات کارگران شاغل در پالایشگاه، بر ضرورت همکاری و اجرای تدابیر ویژه از سوی پیمانکاران برای دستیابی به اولویت‌های تعیین شده تا پیش از زمستان امسال تاکید کرد.

پیش از این، فرخ علیخانی معاون تولید شرکت ملی نفت ایران گفته بود، با توجه به میزان صعودی مصرف گاز در کشور و به منظور جلوگیری از ایجاد کمبود گاز در زمستان، تحقق تولید از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی اهمیت بسیاری دارد و اولویت مهم شرکت ملی نفت ایران است.

فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان برای تأمین خوراک واحد‌های پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد طراحی و اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین از دیگر طرح‌های درحال اجرای این شرکت در پارس جنوبی، از جمله محل اتصال خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس ۲ به مخازن متمرکز و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در سایت یک عسلویه و ایستگاه پمپاژ میعانات گازی در محل پالایشگاه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ بازدید کرد.

مشکین‌فام گفت: اتصال این خط رو به پایان است و با بهره‌برداری از آن، قابلیت جدیدی در زمینه افزایش ظرفیت انتقال و ذخیره سازی میعانات گازی در پارس جنوبی ایجاد می‌شود.

او همچنین روند اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی، طرح مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی فاز‌های ۲و۳ را بررسی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.