مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه استان سمنان گفت: بسیج جامعه پزشکی استان با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار در تلاش برای محرومیت‌زدایی از این مناطق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل منشی‌زاده مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه استان سمنان، با بیان اینکه خدمت به مردم اصلی‌ترین رسالت بسیج و افتخاری بزرگ است گفت: بسیج جامعه پزشکی استان با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار در تلاش برای محرومیت‌زدایی از این مناطق است.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و دندانپزشکی در هفته بسیج به روستا‌های محروم استان افزود: در هفته بسیج گروه‌های جهادی پزشکی و دندانپزشکی به روستا‌های فرومد و کالپوش در شهرستان میامی و خیرآباد در شهرستان سمنان اعزام شده و کار خدمت‌رسانی به مردم را انجام داده‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه استان سمنان تصریح کرد: در طی اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و دندانپزشکی به این ۳ روستا بیش از ۵۵۰ نفر از مردم ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی شده‌اند.

منشی‌زاده با اشاره به حضور و همراهی ۲۲ پزشک و دندان‌پزشک جهادگر در این اردو‌های جهادی افزود: پزشکان متخصص جهادگر در اردو‌های جهادی کار ویزیت رایگان مردم و توزیع دارو‌های مورد نیاز و دندان‌پزشکان جهادگر نیز کارترمیم، پر کردن، جرم‌گیری و کشیدن دندان را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ ارتقاء و اعتلای سلامت جامعه بخصوص در مناطق محروم در دستور کار بسیج جامعه پزشکی قرار دارد افزود: ویزیت عمومی بیماران و توزیع داروی رایگان طبق دستور پزشک، مشاوره تغذیه و بهداشت در مدرسه، غربالگری بیماری‌هایی همچون فشارخون، سرطان و دیابت و در نهایت راهنمایی و معرفی بیماران بی‌بضاعت برای بهره‌مندی از امکانات بهداشتی در مراکز شهر‌ها و حل مشکلات آنان از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه استان سمنان اظهار داشت: اعزام تیم‌های تخصصی بهداشتی درمانی در قالب اردو‌های جهادی به مناطق کم برخوردار و روستایی در دستور کار بوده و این موضوع گامی اساسی برای برقراری عدالت درمانی و دسترسی عامه مردم به پزشکان متخصص و دریافت خدمات درمانی و دارویی رایگان خواهد بود.

منشی‌زاده با بیان اینکه نهضت محرومیت‌زدایی به دنبال هدفمند کردن حرکت‌های جهادی مبتنی بر نیاز‌های هر منطقه است افزود: مهم‌ترین رسالت گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف تشکیل بسیج مردمی و تزریق امید و اعتماد بین مردم هر منطقه است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار