سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داد که سویه جدید ویروس کرونا طی چند ماه آینده به سویه غالب در این قاره تبدیل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، با ادامه شیوع اُمیکرون در سراسر جهان، سازمان بهداشت اتحادیه اروپا درخصوص این وضعیت هشدار داد و اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا نیمی از کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا را «طی چند ماه» تشکیل خواهد داد.

دانشمندان مرکز اروپایی کنترل بیماری در اولین گزارش خود از زمان شناسایی سویه جدید کرونا، خطر ناشی از این سویه جدید را از «زیاد به بسیار زیاد» افزایش داده‌اند.

اتحادیه اروپا در این گزارش اعلام کرد که داده‌های اولیه نشان داده است که اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اُمیکرون ممکن است کاهش «قابل توجهی» داشته باشد. علاوه بر این، افراد مبتلا شده به سویه های قبلی کرونا باز هم در معرض ابتلا به امیکرون هستند.

لازم به ذکر است که سویه جدید اُمیکرون تاکنون در ۱۳ کشور اتحادیه اروپا شناسایی شده است. بیشتر افرادی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند مسافرانی از آفریقا بوده اند. براساس گزارش سازمان بهداشت اتحادیه اروپا، میزان شیوع سویه جدید در اتحادیه اروپا «بالا» ارزیابی می‌شود، با این حال، دانشمندان هنوز باید داده‌های به دست آمده را ارزیابی کنند.

سازمان بهداشت اتحادیه اروپا ضمن درخواست از مردم برای تزریق واکسن اعلام کرد: خطرات ابتلا به اُمیکرون هنوز نامشخص و اثربخشی واکسن در برابر این سویه جدید نیز به طور کامل مشخص نشده است.

این سازمان از مردم خواسته است تا محدودیت‌های کرونایی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوا در فضا‌های بسته و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شیوع این سویه جدید کنترل شود. دانشمندان اعلام کرده‌اند که اگرچه ممنوعیت سفر به کاهش سرعت شیوع اولیه ویروس کمک می‌کند، اما پس از ابتلای جمعی به ویروس، عملا کارایی آنچنانی نخواهد داشت.

گفتنی است سویه جدید کرونا (اُمیکرون)، ۳ آذر برای نخستین بار در جنوب آفریقا گزارش شد. این سویه جدید به سرعت در کشور‌های اروپایی، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس گسترش پیدا کرد. دانشمندان در حال بررسی جزییات این سویه و اثربخشی واکسن‌ها برای مهار آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار