اعطای تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از شرکت‌های نوپا و غیرنوپا در حوزه فناوری اطلاعات فراهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به رونق تولید و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: اعطای تسهیلات با مشارکت صندوق کارآفرین امید با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از شرکت‌های نوپا و غیرنوپا در حوزه فناوری اطلاعات فراهم شده است.

او با اشاره به روند جذب تسهیلات از محل اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۸، افزود: تسهیلات با هدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌های فناورانه در بخش فناوری اطلاعات با کارمزد و سود کم، در اختیار بهره‌برداران بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد تا در زمینه تولید و اشتغال بکار گرفته شود.

او ادامه داد: در مدت اخیر سه طرح جدید با عنوان شرکت‌های هوشمندسازی در حوزه تجهیزات امنیتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و کشاورزی برای اعطای تسهیلات به مبلغ ۳۷ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۱۸ نفر به تصویب رسید.

او بیان داشت: با مشارکت فعال‌تر دستگاه‌های ذی ربط و صندوق کارآفرین امید، زمان جذب این اعتبارات کاهش یافته که باعث تشویق و جذب متقاضیان و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات می‌شود.

بهنیا با تاکید بر استمرار تشکیل جلسات بیشتر و تسریع روند اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیلات حوزه فناوری اطلاعات در سطح استان، گفت: تصمیمات لازم برای تسریع در روند جذب و پرداخت این تسهیلات اتخاذ شده است.

او تسهیلات سرمایه در گردش را یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت‌های نوپا و غیر نوپا اعلام کرد و بیان داشت: از آنجا که تبلیغات، بازاریابی و تامین تجهیزات اولیه از ارکان اساسی توسعه فعالیت و تداوم همه کسب و کار‌ها است لذا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گام بسیار موثری در جهت تحقق یافتن این موارد و رفع مشکلات پیش رو برداشته و امیدواریم اختصاص این منابع به رونق تولید و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه گفت: رویداد، کارگاه آموزشی و جشنواره‌ها با موضوعات ایده‌پردازی و خلاقیت در حوزه فناوری اطلاعات، گیم و انیمیشن، برنامه نویسی، اصول دیجیتال و مارکتینگ در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه برگزار شده است.

بهنیا با اشاره به تداوم کسب‌وکار‌ها و رویداد‌های استارت‌آپی در شرایط کرونایی افزود: معیار‌های خودآفرینی به‌عنوان اولویت ارزش‌گذاری بر روی طرح‌های نوآوری در جهت ظهور و رشد کسب و کار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با تاکید بر استمرار برگزاری رویداد‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطح استان، گفت: معتقدیم برگزاری این رویداد‌ها منجر به شناسایی هرچه بهتر و جذب بیشتر صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف می‌شود.

بهنیا با اشاره به همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های کرمانشاه در برگزاری این رویدادها، اظهار داشت: امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی بتوانیم رویداد‌های بعدی را به‌صورت حضوری برگزار کنیم.

او گفت: تیم‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان، کارگاه‌ها و رویداد‌های مختلف را پشت سر می‌گذارند تا در نهایت ورود موفقی به دنیای کسب و کار‌های نوپا داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.