اجرای طرح توسعه کشت صنوبر در کشت و صنعت مغان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از اجرای طرح توسعه کشت درختان صنوبر در این شرکت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسدالله محسن زاده، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بازدید از عملیات آماده‌سازی کاشت درختان صنوبر در کشت و صنعت مغان گفت: به منظور بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شرکت و با توجه به سازگاری ارقام زودبازده درختان صنوبر در شرایط آب و هوایی منطقه مغان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کاشت این درخت انجام شده است.

او اظهار کرد:تامین چوب مورد نیاز همچنان بعنوان یکی از معضلات کشور شناخته می‌شود و به منظور درآمدزایی هرچه بیشتر تراس‌بندی و تسطیح زمین‌های فاقد کاربری زراعی جهت کاشت درختان صنوبر در حال اجراست.

محسن زاده ادامه داد: رشد درخت صنوبر بسیار سریع است و در صنعت کاغذسازی مورد استفاده واقع می‌شود و در ایجاد اشتغال مولد در صنعت زراعت چوب اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن تاکید بر استفاده از یافته‌های نوین تحقیقاتی در شرکت اظهار کرد: تحقیقات زیربنای تحولات مهم در تمامی بخش‌های یک جامعه بوده و به ویژه در بخش استراتژیک کشاورزی می‌تواند بعنوان راهگشای اساسی در دسترسی به اهداف دولت  تمامی دست اندرکاران را یاری کرده و چشم انداز خوبی را در این بخش ترسیم کند.

او گفت: در سال های اخیر نگاه ویژه ای به بخش تحقیقات شده و از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در این باره استفاده شده بطوری که شرکت هر سال بخشی از بهترین زمین های زراعی خود را به اجرای طرح های تحقیقاتی اختصاص و با مراکز تحقیقات کشاورزی و شرکت های مهم داخلی و خارجی همکاری تنگاتنگی دارد.

محسن‌زاده افزود: در راستای تفاهمنامه منعقده با مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل، امسال ۱۸ رقم چغندر قند پائیزه، ۱۸ رقم کلزا، ۳ رقم باقلا، ۱۲ رقم گندم از ارقام داخلی و خارجی با هدف بررسی سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی منطقه و بررسی مشخصات فنولوژیکی و مورفولوژیکی ارقام جدید محصولات زراعی در تنوع بخشی به ارقام موجود در شرکت، بصورت آزمونه و در قالب مزرعه مقایسه ارقام ( p.v.s ) اجرا گردیده است.

او تصریح کرد: امید است با همکاری و ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و تحقیقاتی و بهره گیری از علوم نوین، روز به روز شاهد شکوفایی در عرصه تولید محصولات کشاورزی شرکت باشیم و از این طریق باعث ترویج یافته های علمی در بین کشاورزان منطقه و افزایش سطح آگاهی و در نهایت افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و درآمد زارعین باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.