ارتش یمن پهپاد جاسوسی آمریکایی را در مأرب سرنگون کرد

نیرو‌های پدافند هوایی ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را در آسمان مأرب سرنگون کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازالمسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (شنبه) از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی دیگر در آسمان این کشور خبر داد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پدافند هوایی ما، صبح امروز (شنبه) یک پهپاد جاسوسی از نوع اسکن ایگل ساخت آمریکا را حین انجام عملیات در منطقه جوبه در استان مأرب سرنگون کرد.

به گفته یحیی سریع، این پهپاد آمریکایی با یک سلاح مناسب ساقط شده است و این هفتمین پهپادی است که پدافند هوایی طی امسال توانسته آن را ساقط کند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح تاکید می‌کنند که در انجام وظیفه خود برای حفاظت از حریم هوایی یمن با همه ابزار‌های موجود و ممکن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

شبکه یمنی المسیره ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد به طور کلی و از نظر آماری، نیرو‌های مسلح در ششمین سالگرد تجاوز به یمن اعلام کردند نیرو‌های پدافند هوایی بیش از ۴۵۴ هواپیمای متنوع را اعم از هواپیما‌های پیشرفته جنگی و هواپیما‌های متفاوت جاسوسی سرنگون کرده اند، اما در ۱۸۰۰ عملیات هواپیما‌ها را دفع کرده اند.

این آمار‌ها حاکی از تعداد زیاد و اثربخش بودن خطوط تولید موشک‌های پدافند هوایی است و بخش عمده‌ای از نیاز یمن را پوشش می‌دهند.

کارشناسان نظامی بر این باورند که جنگنده‌های متخاصم بدون هواپیما‌های جاسوسی راه به جایی نمی‌برند. این هواپیما‌ها از نظر دیده بانی، بازرسی یا اطلاع از پیشروی و تحرکات یگان‌های زمینی ارتش و کمیته‌های مردمی نقش مهمی در نبرد‌ها دارند. این موضوع بر توان دفاعی دشمن تاثیر منفی گذاشته است و نتیجه این اتفاق را در پیشروی میدانی اخیر و قابل توجه از نظر سرعت می‌توان لمس کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار