در جلسه ستاد کرونا‌ی امروز، عملیات خانه به خانه برای واکسیناسیون، واکسن اتباع خارجی، مانور فرضی برای بیمارستان‌ها و تشکیل تیم‌های واکنش سریع مصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی زینی‌وند استاندار کرمان  امروز ۱۳ آذر ماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس با گرامیداشت روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: براساس تجارب گذشته نوع فراگیر سویه جدید تحقیقا به کشور ما هم وارد می‌شود و لذا باید برنامه عملیاتی جهادی خانه به خانه برای واکسیناسیون اجرا کنیم.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با کمک بسیح، پوشش واکسیناسیون در استان را بالا ببرند افزود: با تاکید رئیس جمهور واکسیناسیون اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز باید تکمیل شود.

زینی‌وند بیان داشت: علی‌رغم آمادگی خوب استان برای مقابله با تشدید بیماری، امیدواریم تخت‌های بیمارستانی خلوت باقی بمانند، اما بیمارستان‌ها برای اطمینان خاطر مانوری شامل چک دستگاه‌های اکسیژن، داروها، تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی انجام دهند.

استاندار کرمان تصریح کرد: تشکیل تیم‌های واکنش سریع در همه مناطق حتما از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی استانداری بررسی شود.

زینی وند افزود: نگرانی جدی ما برای دانش‌آموزان است که حتما واکسینه شده باشند و در حوزه دانشجویان نیز برای ورود به دانشگاه کارت واکسیناسیون مطالبه شود.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: وضعیت استان نسبت به هفته قبل بهتر شده است و ۵ شهرستان وضعیت بهتری پیدا کرده اند که از زرد به آبی و از نارنجی به زرد تبدیل شده اند و ۲ شهرستان انار و رابر از زرد به آبی برگشتندو این دلالت بر این دارد که هنوز وضعیت پایداری در استان نداریم و گردش ویروس همچنان در استان ادامه دارد.

اوبا اشاره به شیوع ویروس جدید او میکرون افزود:در حال حاضر این ویروس در ۳۶ کشورجهان ورود پیدا کرده است که نزدیک ۴۰۰ مورد در سراسر کشور پیدا شده که به مرز‌های کشور ما نزدیک شده و خوشبختانه هنوز وارد ایران نشده است.

بصیری تصریح کرد:باید استان کرمان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشد که در این خصوص ۴ مورد مصوبه تصویب شد.

او بیان داشت:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید با نظارت جدی مورد تاکید قرار داده بشودبه خصوصا که هم اکنون مراکز آموزشی و مدارس بازگشایی شده اندباید کاملا تحت پوشش و نظارت قرار بگیرد.

او اظهار کرد:واکسیناسیون کامل انجام شود تا از مرگ و میر جلوگیری شود.

بصیری گفت: باید حتما واکسن دردسترس باشد و دانشگاه علوم پزشکی موظف است که هیچ گونه کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.
بصیری افزود: بیمارستان‌ها در این مدتی که یک تنفسی می‌کشند باید رزمایشی انجام دهند تا از نظر تجهیزات، تخت‌ها و محیط کار و کادر درمان آمادگی داشته باشند.

او در خصوص مصوبه جلسه قبل در مورد تیم‌های واکنش سریع گفت:این تیم‌ها آمادگی دارنداگر جایی به مشکلی بر خوردیم ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارکرمان با اشاره به اینکه در کل کشور ۲ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: دو شهر طبس در خراسان جنوبی و مهاباد در یزد در مجاورت استان کرمان قرار دارند که در مجاورت دو شهر کوهبنان و راور هستند و رفت آمد زیاد است باید دقت بیشتری در رفت و آمد‌ها داشته باشند تا با کمترین هزینه استان را حفظ کنیم.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت استان تفاوت عمده‌ای به لحاظ تعداد بیماران بستری نسبت به هفته گذشته نکرده و ۱۰ درصد کاهش بستری داریم.

او افزود: به طور متوسط روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری داریم و تعداد بیماران آی‌سی‌یو و تحت دستگاه تنفس مصنوعی کمتر شده است.

رشیدی‌نژاد با اشاره به همجواری دو شهرستان قرمز خراسان جنوبی و یزد گفت: زنگ خطر و اولویت ما شهرستان کوهبنان است که تعداد بیماران مثبت اندکی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: ۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر دوز اول و یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

او بیان کرد: ۸۱ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول و ۶۵ درصد جمعیت هدف نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار