رییس جهادکشاورزی ارزوئیه گفت: کشت محصول گندم دوروم مورد استقبال کشاورزان ارزوئیه قرار دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پورعبدالله رییس جهادکشاورزی ارزوئیه در جمع مدیران اجرایی شهرستان گفت: شهرستان ارزوئیه قطب تولید گندم شمال استان محسوب می‌شود و سالیانه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد سطح زیر کشت گندم شهرستان به رقم دوروم اختصاص می‌یابد .

او افزود: دوروم عملکرد بیشتر نسبت به رقم شبرنگ و قیمت بالاتر محصول نسبت به گندم معمولی دارد  ودر سال‌های اخیراجرای کشت قراردادی با ورود شرکت‌های ماکارونی و پرداخت سریع پول گندم کاران توسط این شرکتها، باعث افزایش استقبال کشاورزان به کشت گندم دوروم شده است.

پورعبدالله اظهار داشت: هدف از کشت قراردادی حمایت از کشاورز از ابتدای کاشت تا برداشت است که کشاورز با خیال راحت محصول خود را کشت کرده واز همان ابتدا محل فروش محصول مشخص است.

او تاکید کرد: طی دوسال گذشته با برنامه ریزی‌های مدون، کشت قراردادی گندم در شهرستان انجام شد والبته هرسال با یکسری مشکلات مواجه شدیم که البته با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت مشکلات کمتر و مرتفع شده است.

رییس جهاد کشاورزی ارزوئیه بیان کرد:خوشبختانه سال‌های قبل با توجه به تفاوت قیمت مناسبی که بین خرید تضمینی وخرید قراردادی وجود داشت، شرکت‌های ماکارونی بی واسطه محصول کشاورزان را خریداری نموده و سودی نیز عاید گندمکاران شهرستان شد.

او تصریح کرد: امسال نیز با توجه به روند سال‌های قبل باید تفاوت قیمت مناسبی باشد که گندم کاران استقبال کرده  و هدف از این نشست این است که بتوانیم بابرنامه ریزی محصول خوب و باکیفیتی مانند سال‌های قبل تولید  وتحویل مراکز خرید بدهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
کشت گندم وذرت وبقیه غله استان ازشهرستان ارزوییه تامین میشه ولی کارخانه هاش روجای دیگری میسازنداین انصاف نیست پس کارواشتغال برای جوانان این شهرستان بایدازکجاتامین بشه که این شهرستان امکانات نداره
آخرین اخبار