رئیس علوم پزشکی اهواز گفت: موارد ابتلا به کرونا در هندیجان، گتوند و شادگان افزایشی شده که باید رهگیری و بیماریابی در این شهر‌ها افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پاندمی کرونا دانشجویان علوم پزشکی پا به پای کارکنان، نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اقدام و نقش خود را به نحو احسن ایفا کردند اما موارد ابتلا به کرونا در سه شهر هندیجان، گتوند و شادگان افزایشی شده که باید رهگیری و بیماریابی در این شهر‌ها افزایش یابد.

او با بیان اینکه در پی ادامه روند کاهشی بیماران مبتلا به کووید – ۱۹، کلیه شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند، افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است.

ابول نژادیان بیان داشت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز و ۶۰ درصد دو دوز واکسن را دریافت کردند. ۷۷.۷ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال نیز حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۹۵ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۱۰۴ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۹۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌های ویژه نیز اینتوبه هستند و موارد ابتلا در استان خوزستان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۶ درصد، موارد بستری ۴۶ درصد و موارد فوت ۴۶ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با کاهش بیماران بستری، بیمارستان رازی اهواز نیز به دو بخش قرمز و سبز تقسیم شده است و بخش زنان و زایمان این بیمارستان در حال ارائه خدمت به بیماران است. این بیماران می‌توانند از درب پشتی این بیمارستان برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.