معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت:در حال حاضر طرح مناسب سازی تمام اماکن، توسط معاونت شهرسازی مناطق دهگانه شهرداری کرج در هنگام صدور پروانه همچنین در زمان صدور پایانکار کنترل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احد الله احمدی پرگو، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ضمن گرامیداشت دوازدهم آذر روز جهانی معلولین، گفت: روز سوم دسامبر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولان اعلام شد. هدف از این اقدام ارتقاء حقوق و رفاه افراد معلول در تمام عرصه‌های جامعه و توسعه و افزایش آگاهی از وضعیت افراد معلول در هر جنبه‌ای از زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج  افزود: در سال ۱۳۸۳ قانون حمایت از معلولان تصویب شد و در سال ۸۸ به کنوانسیون جهانی این موضوع پیوستیم. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۵ درصد جمعیت جهان و مطابق آمار سازمان بهزیستی ۱.۳ درصد افراد کشور داری معلولیت هستند و سالیانه ۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می‌شود.

احمدی پرگوبا اشاره به این موضوع که اگر معنای معلولیت را تغییر دهیم و فرد معلول را کسی بدانیم که نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی حاضر شود، آن وقت جمعیت جامعه معلولان به ٣ تا ۵ درصد می‌رسد، گفت: مناسب سازی معابر الزامی است که تحقق این مهم در شهرداری مورد توجه مسئولان است و بر اساس آن اقدامات مربوطه انجام می شود.

او در خصوص ضرورت توجه به مناسب سازی شهر برای معلولان در طراحی‌های شهری، افزود: با توجه به ضوابط و استاندارد‌های پیش بینی شده، در زمان طراحی، تمام قوانین مرتبط با مناسب سازی طرح‌های عمرانی و همچنین احداث ابنیه‌ها و صدور جواز ساختمانی همراه با دو چک لیست ضوابط مناسب سازی در سیستم اتوماسیون شهرسازی برای معلولان و جانبازان لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.