زارع گفت: امسال چهارهزار زن باردار یزدی واکسن کرونا را دریافت کرده اند این در حالی است که آمار زنان باردار در استان حدود بیست و چهار هزار نفر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد حسین زارع مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در استان یزد حدود۲۴هزار زن باردار وجود دارد،گفت: تاکنون چهار هزار و چهارصد زن باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا ۴۵ درصد افراد واجدشرایط هستند.

او ادامه داد: هشت زن باردار به دلیل ابتلا به کرونا از ابتدای امسال تاکنون در استان یزد فوت کرده اند که هیچ کدام از آن‌ها واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

زارع با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن ایمن‌ترین روش مهار کووید۱۹است، خاطرنشان کرد: به تمام خانم‌های باردار توصیه می‌کنیم که جهت انجام واکسیناسیون از هفته دوازدهم به بعدبارداری اقدام کنند.

مدیر درمان دانشگاه پزشکی یزد اظهار داشت:این وظیفه پزشکان متخصص زنان، کارشناسان، پزشکان خانواده، ماما‌ها است، که اطلاعات لازم را در خصوص بی خطر بودن تزریق واکسن و همچنین لزوم تزریق آن در این دوران به دلیل خاص بودن شرایط مادران و جلوگیری از خطرات ناشی از شرایط کرونایی یاد آور شوند.
او گفت:در حال حاضر ۳۴۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۹۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار