شهردار مشهد گفت: هر چیزی که در قانون وجود دارد باید اجرایی شود و قانون حمایت از معلولان نیز باید در شهرداری اجرا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعبدالله ارجایی شهردار مشهد روز شنبه در نشست با توان‌یابان شاغل در شهرداری، که با حضور برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، گفت: هر چیزی که در قانون وجود دارد باید اجرایی شود و قانون حمایت از معلولان نیز باید در شهرداری اجرا شود. مبنای کار دوره ششم مدیریت شهری ایجاد شهری برای استفاده تمامی آحاد جامعه است.

وی گفت: اگر کودکی بنا به هر دلیلی نیازمند توجه ویژه است و نیاز‌های خاصی دارد و بوستان‌های شهر، خیابان‌ها و ناوگان عظیم اتوبوس‌ها نمی‌توانند به او خدمات دهند، این یک مشکل اساسی برای شهر محسوب می‌شود.

شهردار مشهد گفت: اگر از ۲۰ سال پیش، اتوبوس‌هایی که خریداری یا نوسازی می‌شد، به تابلو نوشتاری و سیستم صوتی مجهز بود امروز توانیابان گرفتار نبودند، تمامی قطار‌های شهری دارای این سیستم هستند، اما در اتوبوس‌ها این سیستم رعایت نشده و برخی از اتوبوس‌ها نه‌تن‌ها برای افراد دارای معلولیت و سالمندان، بلکه برای افراد سالم نیز استاندارد نیست.

ارجائی گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دنیا را افراد دارای نیاز ویژه تشکیل می‌دهد که استعداد این افراد به‌طور میانگین از افراد سالم بیشتر است.

او گفت: حکم مشاور شهردار در امور معلولان، از اولین احکامی بود که صادر شد و این مساله دارای پیام است، دلیل اینکه فردی را از خارج مجموعه شهرداری به این سمت منصوب کرده ایم این است که بدون تعارف به امور معلولان رسیدگی کند.

موسی‌الرضا حاجی بگلو سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: بهره‌برداری و رونمایی از فضا‌های تفریحی و ورزشی مناسب‌سازی شده در بوستان شهری برای توانیابان نقطه آغازی برای خدمت به این افراد است.

او گفت: این نشان می‌دهد که شهرداری مشهد برنامه ویژه‌ای برای توانیابان دارد، قانون حمایت از توانیابان باید اجرا شود.

جواد شکوری مشاور شهردار مشهد در امور معلولان نیز گفت: معلول نباید جز درد معلولیت، درد دیگری در شهر داشته باشد.

 او گفت: با پیگیری‌های شورای شهر، شهرداری و سمن‌های مرتبط، شهر به سمتی خواهد رفت که توانیابان در آن مشکلات کمتری داشته باشند.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.