خانه جوان در هشترود ایجاد می‌شود

فرماندار هشترود از احداث خانه جوان در این شهرستان خبر داد و گفت: خانه جوان با ارائه نظرات و مشاوره به مسئولین شهرستان در حل مسائل و مشکلات مفید خواهد بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود گفت: هدف از راه‌اندازی خانه جوانان شهرستان ایجاد مراکز رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی در حوزه جوانان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های فرهنگی-دینی، ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی، ارائه خدمات ورزشی، آموزشی، تشکیل و حمایت از کانون‌ها است.

اوافزود: برای ساخت خانه جوان هشترود یک میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است.

اوبا بیان اینکه ۲۳ هزار و ۸۲۸ فقره خدمت بهداشتی به صورت رایگان برای ۲ هزار و ۶۲۱ نفر توسط مراقبین سلامت و بهورزان در شهر و روستا‌های شهرستان ارائه شده است، افزود: ۲ هزار و ۹۴ نفر جوان غربالگری شدند که ۳۷۲ مورد مشکلات تغذیه ای، ۲۱۳ مورد چاقی، ۵۳۸ مورد اضافه وزن، ۱۵ مورد همسر آزاری، ۸ مورد دیابت و ۱۹ مورد هم فشار خون داشتند.

فرماندار هشترود از بانک‌های عامل هم خواست در ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج و اشتغال جوانان کمک کنند.

امینیان  اشتغال را به عنوان بزرگترین مشکل جوانان یاد کرد و گفت: در شرایط موجود بهترین راه توسعه اشتغال بهره گیری از تسهیلات کم بهره و تقویت بخش خصوصی بوده و مسئولین در این راستا باید از طرح‌های اشتغال زایی با جدیت تمام حمایت کنند.

او اعلام کرد: از ۱۰ هزار و ۸۷ جوان ۱۸ تا ۳۰ سال شهرستان هشترود پنج هزار و ۷۷۷ نفر متاهل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.