جلوگیری از فاجعه‌ای بزرگ در آتش سوزی کارگاه غیر مجاز گاز LPG

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: حادثه آتش سوزی محل غیر مجاز عرضه گاز مایع در بلوار ابوذر غفاری دو مصدوم برداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در پی حادثه آتش سوزی محل غیر مجاز عرضه گاز مایع در بلوار ابوذر غفاری آتش نشانان دو ایستگاه عملیاتی به محل اعزام شدند.

او افزود: این حادثه ساعت ۲۲ امشب ۱۳ آذر ماه در پی آتش سوزی و سپس انفجار سیلندر ۱۱ کیلویی، اتاقک نگهبانی کارگاه غیر مجاز گاز ال پی جی واقع در بلوار ابوذر غفاری دچار حریق شد.

قانع ادامه داد: این آتش سوزی در زمان حضور دو نگهبان جوان در اتاقک به وقوع پیوست و هردو را در میان شعله‌های آتش گرفتار کرد.

این مسئول بیان کرد: آتش نشانان با حضور به موقع و سرعت عمل ضمن بررسی این کارگاه هزار متری و مشاهده تعداد زیادی مخازن گاز مایع با ایمنی سازی محل در اولین اقدام به کانون حریق وارد و هر دو جوان را از میان شعله‌ها خارج کردند.

او تصریح کرد: با توجه به وجود یک مخزن ۵ هزار لیتری، یک مخزن هزار لیتری و ۷۰ مخزن ۵۰ لیتری گاز در فضای این کارگاه در صورت کنترل و اطفای به موقع آتش، فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با اقدام‌های سریع انجام شده به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی به سایر سیلندر‌های موجود در این کارگاه، توسط آتش نشان‌ها از وقوع حادثه‌ای بزرگ جلوگیری شد.

این عملیات با اطفای کامل آتش، ایمنی محل و عملیات لکه گیری به پایان رسید و علت این حادثه نشت گاز از سیلندر واقع در اتاقک نگهبانی گزارش شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار