خاک مازندران هر سال فقیرتر و عاری از منابع آلی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از مشکلات اصلی استان را فرسایش خاک در اراضی شیبدار اعلام کرد و گفت: ضعیف شدن پوشش گیاهی در ارتفاعات مازندران سبب شده است هر بار بارندگی سبب بروز سیلاب و شستشوی خاک شود.

او با بیان اینکه خاک مازندران به دلیل تخریب پوشش گیاهی هر سال در حال فقیرتر شدن است، افزود: خاک مهمترین عنصر در بخش کشاورزی است، اما به دلیل دیده نشدن دائم در معرض تخریب و از بین رفتن است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از راه‌های جلوگیری از فرسایش خاک را احداث باغ در اراضی شیبدار اعلام کرد و گفت: جهاد کشاورزی به افرادی که تمایل داشته باشند در زمین‌های شیبدار خود باغ میوه احداث کنند نهال رایگان می‌دهد.

ایزدی گفت:احداث باغ در اراضی شیبدار علاوه بر رونق در محصولات باغی به ترمیم بافت خاک نیز کمک می‌کند.

او سیب، گلابی، گردو و فندق را از جمله میوه‌های مناسب برای کشت در اراضی شیبدار و ارتفاعات استان اعلام کرد و افزود: احداث باغ در این اراضی نیاز به مجوز خاصی ندارد و فقط باید از منابع طبیعی استعلام گرفته شود که زمین جزو منابع ملی نباشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: متقاضیان پس از دریافت استعلام از ادارات منابع طبیعی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه می‌کنند و می‌توانند به راحتی مجوز احداث باغ را دریافت کنند.

ایزدی گفت: متقاضیان علاوه بر دریافت نهال رایگان اگر از مراکز دارای مجوز جهاد کشاورزی نهال تهیه کنند از خدمات مشاوره‌ای مراکز خدمات جهاد کشاورزی نیز بهره مند می‌شوند.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی اکنون زمان مناسبی برای عملیات در زمین و چاله کنی فراهم شده است

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.