مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: مهلت ثبت نام در پانزدهمین دوره مسابقات "مدهامّتان" تا سی‌ام آذر ادامه دارد و تاکنون ۶۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حجت الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با بیان اینکه "مدهامّتان" به معنای دو باغ خرم و سبز نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است، گفت: پانزدهمین دوره این مسابقات همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با شیوه‌ای متفاوت نسبت به ۱۴ دوره گذشته برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان، ترویج معارف قرآنی در جامعه، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعداد‌های قرآنی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: گروه مخاطب برای شرکت در پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان سمنان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

او با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان سمنان در قالب ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار می‌شود اظهارداشت: تاکنون ۶۰ نفر برای رقابت در این مسابقه ثبت نام کرده اند که شهرستان سمنان با بیشترین تعداد ثبت نام کننده در رده اول قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه مسابقات در دو گروه دختر و پسر و در رده‌های سنی زیر هفت سال، هفت تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود اضافه کرد: مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان تصریح کرد: به منظور شرکت در مسابقات قرآنی مدهامّتان علاقه مندان می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد bachehayemasjed.ir و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کنند و با انتخاب مدهامّتان به صفحه ارسال فایل هدایت شوند.

او افزود: پس از برگزاری مرحله استانی، با توجه به شرایط و تعداد شرکت کنندگان در هر رشته، از نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری دعوت می‌شود.

موسوی در خصوص محدودیت‌های شرکت در این دوره از مسابقات نیز گفت: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامّتان دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده‌اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با یادآوری اینکه افرادی که قصد شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی دارند تا سی ام آذر برای ثبت‌نام و ارسال آثار فرصت دارند افزود: برگزیدگان مرحله استانی دی‌ماه معرفی می‌شوند و به مرحله کشوری که اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود راه می‌یابند

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.