مدیرکل بهزیستی همدان گفت: از مجموعه معلولان استان ۴۰ درصد آن‌ها بیکار هستند و سهمیه های استخدامی آنها به طور کامل اجرا نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی دیناری، مدیرکل بهزیستی همدان با بیان این موضوع خواستار اجرایی شدن قانون استخدام ۳ درصدی معلولان شد و گفت: سهمیه ما از تعهد اشتغال ۲ هزار و ۲۱ نفری در زمینه اشتغال معلولان برابر ۴۸۵ مورد است که امیدواریم تا کارفرمایان برای جذب نیرو‌های دارای معلولیت وارد کار شده و از حمایت‌های این عرصه بهره‌مند شوند.

او به وجود بیش از ۴۶ هزار مددجوی معلول جسمی، ذهنی و حرکتی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، نزدیک به ۱۶ هزار نفر به شکل مستمری خدمات دریافت می‌کنند.

دیناری تأکید کرد: از مجموع ۴۶ هزار معلول در استان همدان نزدیک به ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر پشت نوبتی هستند که پرونده‌های آن‌ها در کمیسیون پزشکی تأیید و ثبت سامانه شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه افزون بر ۱۹ هزار نفر از مددجویان مجموعه بهزیستی نیز به شکل غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در استان همدان تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان دارای معلولیت خفیف، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر دارای معلولیت متوسط، ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر دارای معلولیت شدید و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دارای معلولیت خیلی شدید هستند.

دیناری افزود: وضعیت نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ پرونده در بهزیستی نیز هنوز نامشخص است که به دنبال تکمیل کردن این پرونده‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه از مجموعه معلولان استان همدان تعداد پنج هزار و ۷۰۰ هزار نفر معلولان بینایی، ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر معلولان جسمی و حرکتی، تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر معلول ذهنی، ۴ هزار و ۲۰۰ نفر مربوط به اعصاب و روان، ۶ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به شنوایی و دو هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به اختلالات صوت و گفتار هستند، تأکید کرد: در استان همدان به منظور نگهداری از معلولان تعداد ۲۶ مرکز در کل استان وجود دارد.

دیناری از فعالیت تعداد ۱۴ مرکز شبانه روزی در استان همدان در این زمینه نیز خبر داد و افزود: این مراکز در مناطق شهری و روستایی نیز وجود دارد و تمامی معلولان می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.