تویوتا bZ۴X اولین محصول از خانواده خودرو‌ های تمام الکتریکی است که سال آینده عرضه می‌ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان؛ تویوتا bZ۴X اولین محصول از خانواده خودرو‌های تمام الکتریکی است که به نظر می‌رسد با مشارکت یک خودروساز چینی ساخته و تا سال آینده عرضه شود. براساس گزارش‌ها، تویوتا برای فناوری کلیدی مورد نیاز خودروی الکتریکی خود، به BYD روی آورده است. BYD یک خودروساز چینی بوده که در فناوری باتری برای خودرو‌های برقی تخصص دارد. این شرکت همچنین در فهرست تایم از ۱۰۰ شرکت تأثیرگذار جهان که در اوایل سال جاری منتشر شد، گنجانده شده است.

خودروی جدید تویوتا

گفته شده، استفاده ازباتری‌های کم حجم‌ لیتیوم، آهن، فسفات و همچنین خودروی جادار و مقرون به صرفه هدف اصلی این همکاری هستند. مدیران شرکت تویوتا به تازگی اعلام کردند که این شرکت به زودی  چندین پیشرانه ارائه می‌کنند. براساس گزارش‌ها، تویوتا EV جدید در مقایسه با کرولا کمی بزرگ‌تر و جادارتر است.

براساس گزارش‌ها؛ تویوتا EV جدید قرار است به عنوان یک خودروی مفهومی در ماه آوریل رونمایی شود. سپس به bZ۴X در خط تولید bZ ملحق می‌شود، اگرچه فقط در چین فروخته خواهد شد. انتظار می‌رود که قیمت آن کمتر از ۲۰۰ هزار یوان یا حدود ۳۰ هزار دلار با نرخ ارز فعلی باشد. Automotive News Europe گفت که تویوتا و BYD هر دو از اظهار نظر درمورد این گزارش خودداری کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
زنده باد چین ، ژاپن و کره جنوبی
آخرین اخبار