مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: ۲۳ موج شکن مردمی خام در استان وجود دارد که بدون بودجه دولتی امکان بازسازی آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،عبدالرسول دریایی، مدیر کل شیلات هرمزگان در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: ۲۳ موج شکن مردمی خام برای تجهیز، تکمیل و لایروبی نیازمند دو هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی است.

دریایی در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:در هرمزگان ۲۳ موج شکن مردمی خام وجود دارد که بدون بودجه دولتی امکان بازساری آن‌ها وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه این موج شکن‌ها فقط دو بازو سنگی و هیچگونه امکانات و تجهیزات بندری ندارد، گفت هدف و الویت سازمان شیلات ایران از تحویل گیری این موج شکن‌ها پشتیبانی از مزارع پرورش ماهی در قفس است.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: تشکیل کارگروه تخصصی شیلات و بنادر و دریانوردی برای ساماندهی، انضباط بخشی، رفع مسائل و مشکلات بندری بین این دو اداره کل لازم است.

دریایی افزود: تجهیز شناور‌های صیادی به سیستم‌های ایمنی دریاوری برای ارتقای امنیت و کمک مضاعف به نظارت بر تردد شناور‌های صیادی با توجه به مصوبات کمیسیون امنیت دریانوردی نیاز است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: بنادر صیادی و موج شکن‌های مردمی با هدف ارائه خدمات به بومیان و جامعه صیادی و آبزی پروری دریایی است که فرایند واگذاری باید صورت پذیرد.

علیرضا محمدی کرجی ران افزود: بنادر و دریانوردی آمادگی لازم را در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری و بازدید مشترک از بنادر را دارد.

او گفت: تعیین تکلیف مالکیت و بهره برداری اسکله جزیره هرمز هرچه سریعتر باید انجام شود تا با اجرای طرح جامع، خدمت رسانی بهتری به مردم و جامعه صیادی در این جزیره ارائه شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار