پایگاه‌های خلوت اهدای خون در خراسان رضوی

ذخایر خونی در خراسان رضوی در آستانه هشدار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمید رضا اسلامی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون در استان رو به کاهش است که اگر شرایط به همین منوال پیش رود، ذخایر خونی در خراسان رضوی به وضع هشدار خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز دومین پویش دانشجویی اهدای خون در خراسان رضوی با هدف مشارکت جوانان در امر اهدای خون گفت: این پویش به درخواست دانشجویان علاقه‌مند تا ۱۸ آذر همزمان با سراسر کشور راه‌اندازی شده است.


بیشتر بخوانید




سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: مشارکت بانوان ایرانی در اهدای خون در مقایسه با میانگین تعریف شده پایین است از این رو فرهنگ‌سازی اهدای خون در همه گروه‌ها از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

اسلامی گفت: همه پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند.

وی گفت: هم اکنون ۵۳ درصد از اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی مستمر هستند یعنی چندبار در سال خون اهدا می‌کنند و این در حالی است که سن اهداکنندگان مستمر در استان و کشور در حال افزایش است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۳ هزار داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که بیش از ۹۳ هزار نفر از آنان شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شده‌اند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار