مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۶۰ درصد اراضی دیم خراسان شمالی زیر کشت غلات نرفت

پژمان شهابی با بیان اینکه به علت نبود بارندگی موثر در فصل پاییز ۶۰ درصد اراضی دیم استان زیر کشت غلات نرفت گفت: بارندگی‌های چند روز گذشته برای امور زراعت آنچنان موثر نبوده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  پژمان شهابی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : دیمکاران این استان تاکنون حدود ۴۰ درصد از اراضی را زیر کشت گندم و جو برده اند و در برخی از مناطق به علت نبود بارندگی موثر امکان آماده سازی برای کشت و کار وجود ندارد.


بیشتر بخوانید 


او افزود: غلات کاران اراضی آبی طبق برنامه کشت پاییزه را به انجام رسانده اند.

او با بیان اینکه دیمکاران استان برای کشت و کار تا نیمه دی ماه مهلت دارند گفت : برخی از کشاورزان هم اینک منتظر بارندگی‌های موثر هستند و بعضا برخی از آنان نیز به اجبار به سمت خشکه کاری و کشت انتظاری می‌روند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: کشاورزان این استان تا ۱۵ دی ماه مهلت کشت غلات در سطح اراضی را دارند.

او افزود: کشاورزان با تامین بذر مورد نیاز آمادگی داشته باشند تا در صورت اعلام بارش باران قبل از آن محصول خود را کشت کنند.

شهابی گفت : کشاورزان در روز‌های پایانی تقویم کشت می‌توانند کشت انتظاری نیز انجام دهند که در این روش نیز با خشکه کاری انجام می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان پارسال در سطح ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی آبی و ۹۶ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده بودند، پیش بینی می‌شود امسال نیز در این میزان سطح گندم کشت کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.