مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال در مجموع ۶۲ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست قزوینی از مراکز بهزیستی ترخیص شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در حاشیه بازدید استاندار قزوین از شیرخوارگاه حلیمه  گفت: از ابتدای امسال در مجموع ۶۲ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست قزوینی از مراکز بهزیستی ترخیص شده اند که از این تعداد هفت نفر به فرزندخواندگی، ۳۵ نفر بازگشت‌ به خانواده و ۲۰ نفر هم به اقوام سپرده شده اند.

 وارثی افزود: فرزندان ساکن در مجموعه شیرخوارگاه بی سرپرست یا بدسرپرست هستند اما پدران و مادرانی مهربان‌تر مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته و تربیت آنها را انجام می دهند.

وی افزود: شیرخوارگاه حلیمه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با کمک خیران احداث شده و خدمات زیادی را به فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست ارائه می کند.

این مسوول گفت: کسانی که فاقد والده موثر و والد هستند در این مرکز منتقل می شوند و متناسب با جنسیت و سن در بخش موسسه های مختلف نگه داری می شوند.

وارثی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۳۵ فرزند بی سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی معرفی شده و در این مراکز نگه داری می شوند.

این مسئول اظهار داشت: علاوه بر معیشت و حمایت های موجود خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری و توانمندسازی برای فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست حاضر در این مکان ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: موسسه های دیگری هم در قزوین فعالیت می کنند و در این زمینه از ظرفیت و توان خیران نیز استفاده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار