بیش از ۷ هزار مورد نمونه برداری از واحد‌های پرورش طیور استان مرکزی نشان از عاری بودن این واحد‌ها از آنفلوانزای پرندگان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به پایش روزانه واحد‌های پرورش طیور استان مرکزی در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: نمونه برداری‌های انجام شده از این واحد‌ها نشان می‌دهد هیچ موردی از این بیماری در واحد‌های مرغداری استان گزارش نشده است.

شانقی با اشاره به اقدامات انجام گرفته جهت کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابتدای امسال در استان مرکزی افزود: واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی و تخم گذار، انجام بیش از ۷ هزار مورد نمونه برداری برای تشخیص بیماری، و ۵۷ هزار مورد بازید ممیزی در راستای اصلاح ساختاری مرغداری‌ها و ایجاد شرایط بهداشتی برای جوجه ریزی انجام شده است.

او اضافه کرد: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۲۰ مورد بازدید و مراقبت فعال و غیرفعال از مرغداری‌های صنعتی، طیور روستایی، مراکز عرضه پرندگان، زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و کشتارگاه‌های طیور انجام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار