شاهچراغی گفت: زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی استان توسط استانداری تامین خواهد شد و موضوع تاسیس بازارچه‌های عرصه محصول‌های معلولان و مددجویان استان نیز از طریق کارگروه اقتصادی پیگیری می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در نشست با نمایندگان تشکل‌های معلولان استان ضمن استقبال از پیشنهاد‌های ارائه شده گفت: در خصوص انتصاب یک تَن به عنوان مشاور استاندار در امور معلولان کاملا موافق هستم، یک مشاور در این خصوص انتخاب خواهم کرد.

استاندار قم ادامه داد: در خصوص برگزاری این جلسه‌ها و استمرار ارتباط با نمایندگان معلولان نیز کاملا موافق هستم و متعهدم هر شش ماه همین جلسه با همین ترکیب در دفاتر تشکل‌های معلولان استان برگزار و امیدوارم خروجی مناسبی هم داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به تاکید معلولان براجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که مصوب هم هست و ابلاغ هم شده، اما اجرایی نشده است پیشنهاد کرد با همکاری بهزیستی و تشکل‌های معلولان کارگروهی در استان تشکیل، و پیگیر امور برزمین مانده باشد و فردی هم در راس این کارگروه قرار گیرد.

استاندار قم در خصوص ستاد مناسب‌سازی استان و برگزاری نشدن منظم جلسه‌ها و گله‌مندی معلولان، خواستار فعال شدن سریع این ستاد به دبیری بهزیستی شد و از حمایت خود در این زمینه خبر داد.

شاهچراغی با اشاره به سفر هیات دولت در آینده‌ای نزدیک به استان و درخواست‌های معلولان تاکید کرد: بهزیستی به قید فوریت نیاز‌های معلولان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، افراد پشت نوبت و ... را مستند و مستدل آماده و به استانداری ارائه کند تا در سفر مطرح شود.

او گفت: زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی را استانداری تامین خواهد کرد و موضوع تاسیس بازارچه‌های عرصه محصول‌های معلولان و مددجویان استان نیز از طریق کارگروه اقتصادی پیگیری می‌شود.

استاندار قم در پایان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در قم بیان کرد: همه مشکل‌ها توسط دولت و با اعتبار‌های دولتی قابل رفع نیست، باید از ظرفیت بی‌نظیر خیران، خیریه‌ها و فرهنگ خیر جمعی جهت رفع مشکل‌های جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم.

۲۲ هزار و ۶۰۲ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی فم قرار دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار