رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بزودی پنج دستگاه دستگاه ام آر‌ای و سی تی اسکن به ظرفیت سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  محمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در حال حاضر یک دستگاه ام آر‌ای و پنج دستگاه سی تی اسکن در مراکز تحت پوشش این دانشگاه خدمات تخصصی تشخیصی را به هم‌استانی ارائه می‌کند که بزودی پنج دستگاه دیگر نیز به این ظرفیت اضافه می‌شود.

محمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه تنها دستگاه ام آر آی دولتی فعال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان استقرار داردافزود: برای بروزرسانی این دستگاه و خرید ۲ دستگاه ام آر آی دیگر در حال انجام است.

وی افزود: یک دستگاه ام آر آی جدید هم بزودی در بیمارستان‌های خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و یک دستگاه دیگر نیز در بیمارستان ایرانمهر سراوان نصب و راه‌اندازی خواهد شد که ارزش این ۲ دستگاه بیش‌از ۵۰۰میلیارد ریال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: دستگاه ام آر آی بیمارستان ایرانمهر که از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت و با اعتبارات وزارتی تامین و به این شهرستان حمل شده و مراحل نصب، اخذ استاندارد‌های فنی و راه‌اندازی را سپری می‌کند.

وی افزود: بنیاد برکت هم تامین اعتبارات مورد نیاز برای خرید ام آر آی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) را تقبل کرده است که مراحل اولیه برای ساخت محل نصب این دستگاه در بیمارستان انجام شده و این دستگاه نیز بزودی به زاهدان ارسال خواهد شد.

هاشمی شهری از بهره برداری از ساختمان ۳۲۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان در سالجاری خبر دادو تاکید کرد: پیگیری جهت تخصیص یک دستگاه ام آر آی دیگر برای این بیمارستان نیز در حال انجام است.

وی در خصوص عدم امکان تصویر برداری ام آر آی برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم نیز گفت: دستگاه جدید ام آر آی که به زودی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان نصب و راه‌اندازی خواهد شد این محدودیت را ندارد.

هاشمی شهری ادامه داد: علاوه بر یک دستگاه ام آر آی فعال در بخش خصوصی یک دستگاه ام آر. آی در بیمارستان‌های علی ابن ابی طالب (ع)، یک دستگاه در بیمارستان ایران ایرانشهر، یک دستگاه در بیمارستان امام علی (ع) چابهار و یک دستگاه نیز در بیمارستان امیرالمونین (ع) زابل با تعرفه دولتی در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: علاوه بر یک دستگاه سی تی اسکن فعال در بخش خصوصی در زاهدان ۶ دستگاه سی تی اسکن نیز در بیمارستان‌های نبی اکرم (ص)، پیامبر اعظم (ص)، خاتم الانبیاء (ص)، علی ابن ابی طالب (ع)، بوعلی و تامین اجتماعی این شهر فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز ۶دستگاه سی تی اسکن و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز سه دستگاه سی تی اسکن در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار