معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی، وضعیت آب مناسب نیست و این منابع نیاز به مدیریت جدی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی به صورت ویدئو کنفرانس در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: خشکسالی‌ها و کاهش چشم گیر باران در استان کرمانشاه منابع آبی استان را با کاهش جدی روبه رو کرده است.

او اظهار داشت: به منظور تامین منابع آبی مورد نیاز استان برنامه سازگاری با کم آبی را به ویژه در دستور کار ادارت متولی استان همچون شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی قرار داده ایم.

او ادامه داد: ادارات مربوطه نظارت بر برداشت آب از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده اند تا بتوانیم در مرحله نخست آب مورد نیاز شرب و سپس آب بخش کشاورزی را تامین کنیم.

فخری توضیح داد: همچنین تامین حق آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا به حفاظت از محیط زیست نیز توجه شود.

او عنوان کرد: در راستای طرح ملی سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی توسعه کشت‌های جایگزین و کم آب بر همچون زعفران و توسعه شبکه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار کرمانشاه بیان داشت: همچنین شرکت آب منطقه‌ای مقابله و انسداد چاه‌های غیر مجاز را در دستور کار قرار داده و در این زمینه با همکاری دستگاه قضایی به صورت جدی وارد عمل شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.