هوشیاری مردم در خرید‌های اینترنتی، مانع پیشروی کلاهبرداران در فضای مجازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری‌های اینترنتی در پویش سراسری "خرید امن" برای کاربران فضای مجازی و شهروندان در حال اجراست.

او افزود: جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خرید‌های امن آنلاین از مهم‌ترین اهداف برگزاری این پویش است.

سرهنگ عسگری با اشاره به اینکه شیوع کرونا منجر به افزایش خرید‌های اینترنتی شده است بر ضرورت آموزش راه‌های یک خرید اینترنتی امن تأکید کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده و با ایجاد سایت‌های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده با تبلیغ فروش کالا‌ها و خدمات موردنیاز مردم باقیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و با جلب اعتماد مشتریان، پس از دریافت وجه تعیین‌شده، کالا و اقلام سفارش داده‌شده را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند و یا با کلاه‌برداری اقلام تقلبی را برای متقاضیان می‌فرستند.

سرهنگ عسگری توصیه کرد: شهروندان فریب تبلیغات دروغ را نخورند و سفارش‌ها کالا و اقلام مورد نیاز خود را فقط از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

سرهنگ مرتضی عسگری گفت: طی شش ماهه نخست امسال، یک هزار و ۵۰۰ نشان‌گاه مجرم در استان شناسایی شد که نسبت به زمان مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

او افزود:از فروردین تا مهرماه امسال ۸۰۴ فقره پرونده جرایم سایبری با شاکی خصوصی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

سرهنگ عسگری با اشاره به کشف ۹۲ درصدی جرایم سایبری در استان، عنوان کرد: ۷۴۲ فقره از پرونده‌های جرایم سایبری با شاکی خصوصی منجر به کشف شد و مجرمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خداقوت
آخرین اخبار