کمبود منابع آب استان، نیازمند نگاه جامع است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل با کمبود شدید منابع آب مواجه است که نیازمند نگاه جامع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که به صورت ویدئو کنفرانس با دبیر این کارگروه ملی برگزار شد، گفت: کمبود منابع آب شرب به خصوص در روستاها و وجود تنش آبی در اکثر مناطق استان اردبیل باید در برنامه های این کارگروه ملی مورد توجه جدی قرار گیرد.
او به ضرورت کنترل منابع آب و تخصیص حقابه و سهم استان از رودخانه های عبوری از مرزهای استان اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد سهم استان اردبیل از منابع سطحی از جمله رودخانه ها مدنظر کارگروه قرار گیرد تا در تامین منابع آب در بخش های مختلف، موانع و مشکلات مرتفع شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین با تاکید بر لزوم رونق کشاورزی نوین برای برون رفت از چالش بحران آب در منطقه تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت توسعه آبیاری نوین از طریق تخصیص منابع مالی و تسهیلات بانکی مناسب به کشاورزان از بحران کم آبی عبور کنیم.

میرجعفریان لازمه عبور از بحران آب در کشور را همت ملی برای ترویج برنامه های مدیریت مصرف عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و شرب نیازمند عزم و همت ملی است و باید از ظرفیت های مختلف از جمله تخصیص عادلانه منابع آب استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.