اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، برنامه‌های روز جهانی خاک را با محور آموزش اهمیت حفاظت از خاک در محیط زیست برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در حالیکه بسیاری از تغییرات و آلودگی‌های ایجاد شده در زمین، توسط انسان قابل مشاهده است، آلودگی خاک تقریبا نامرئی، اما بسیار خطرناک است.

او افزود: با توجه به این که روند فرسایش خاک، شور شدن تدریجی آن از جمله مواردی است که خاک را به عنوان بستر تولیدات گیاهی تهدید می‌کند، وظیفه تک‌تک ماست که از این سرمایه ارزشمند در برابر تهدید‌ها محافظت کنیم.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: آلودگی خاک از طریق کشاورزی ناپایدار، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و و زباله‌های مناطق مسکونی به وجود می‌آید.

او با اشاره به شعار امسال روز جهانی خاک تحت عنوان «توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک» از برگزاری روز جهانی خاک در استان خبر داد و برنامه‌های ویژه‌ای که حفاظت محیط زیست استان با همکاری سایر دستگاه‌ها به این مناسبت در استان برگزار می‌شود را برشمرد.

احمدی گفت: شرکت در وبینار‌های ملی، برگزاری همایش با مشارکت فعالان حوزه حفاظت از خاک، کشاورزان، اساتید دانشگاهی و ...، انجام برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی، تهیه و تدوین محتوا‌های آموزشی، توزیع پمفلت و کتابچه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و شعر و .. از جمله برنامه‌های در دست اجرا به این مناسبت هستند.

او افزود: با توجه به اهمیت خاک به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء طبیعت، اتحادیه جهانی علوم خاک (International Union of Soil Science)، برای ارج نهادن به اهمیت خاک و جلوگیری از تخریب و نابودی آن، روز ۵ دسامبر را به عنوان روز جهانی خاک نامید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار