دفن ۸ تن میوه آلوده به مگس میوه در ساری

هشت تن میوه آلوده به مگس میوه در باغ‌های شهرستان ساری جمع آوری و دفن شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۱۳ هزار و ۳۳۴ هکتار از باغ شهرستان ساری ردیابی و ۶ هزار و ۵۴۱ عدد از این آفت شکار شد، گفت: هشت تن میوه آلوده به این آفت در باغ‌های این شهرستان جمع آوری و دفن شد.

او گفت: پنج ایستگاه ردیابی در مناطق دشت و میانبند شهرستان ساری برای مبارزه با این آفت و کاهش خسارت وارده آن فعالیت می‌کنند.

پورفلاح با اشاره به اینکه تله تریمدلور جلب کننده حشره نر و مابقی تله‌ها جلب کننده هر دو جنس آفت است، گفت: این آفت با استفاده از پنج تله تریمدلور، پنج تله بیولور، پنج تله سراتراپ و پنج تله سراتینکس در این شهرستان شکار شده است.

او گفت: هفت هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه زراعی و بهداشتی، ۸۰۰ هکتار شکار انبوه و هفت هزار و ۸ هکتار کاور اسپری با استفاده از هفت هزار لیتر سموم مصرفی تاکنون انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت:باغدارانی که با این آفت رو به رو می‌شوند باید میوه‌های ریزش یافته که کانونی برای پرورش این آفت در آینده به شمار می‌رود را جمع آوری و از باغ خارج و یا در درون گودالی عمیق حفر کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.