رییس شورای اسلامی شهر:

مناسب سازی اماکن شهری برای معلولان بایدمدنظر شهرداری زاهدان باشد

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و شهری برای تردد آسان جامعه معلولان باید مدنظر مسوولان شهرداری زاهدان باشد، زیرا این قشر از جامعه علاوه‌بر مشکل جسمی گرفتاری‌های زیادی دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، حسن سپاهی رییس شورای اسلامی شهر زاهدان در نشست گرامیداشت روز معلولان گفت: حق بهره‌مندی از خدمات، آموزش، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی و حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولان از حقوق ذاتی آنهاست.

وی افزود: امکانات رفاهی در حمل و نقل شهری از جمله تاکسی‌ها، راه آهن و فرودگاه که مناسب این عزیزان باشد متاسفانه وجود ندارد و یا اگر هست بسیار کم است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: متاسفانه جانبازان و معلولان ما از کمترین امکانات زندگی و معیشتی مانند شغل مناسب، مسکن مناسب و حقوق کافی کاملا بی بهره‌اند.

وی با بیان اینکه فضا‌ها و ساختمان‌هایی که در اختیار سازمان‌هایی همچون نظام مهندسی، دفترفنی استانداری، شهرداری مرکز سطوح شیب‌دار مناسب را برای تردد آسان معلولان ندارند افزود: اتاق بسیاری از مدیران ما در طبقات فوقانی است که در این زمینه جامعه معلولان ما برای تردد دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/ع

سپاهی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم در مدیریت شهر تغییری ایجاد کنیم ابتدا درب اتاق‌های مسوولان شهر را می‌بایست به روی جانبازان و معلولان عزیز باز کنیم در این زمینه وجود یک جانباز و یا معلول در کنار یک مسوول ضروری به نظر می‌آید.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر زاهدان به منظور حمایت از معلولان یک مشاور از حوزه جانبازان و معلولان را معرفی خواهد کرد گفت: به جهت حمایت همه جانبه از معلولان کارآفرین باید یکسری وام‌های قرض الحسنه بلندمدت تخصیص پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: همچنان که جامعه خیران ما نگاهشان به نهاد‌های مختلف است می‌بایست توجه خیرین نسبت به جلب حمایت از جامعه معلولان بیشتر شود.
وی بیان کرد: قانون حمایت از معلولان، ادارات و ارگان‌ها را موظف کرده است تا سه درصد از نیروی کار خود را از جامعه معلولان تامین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار