استاندار سمنان گفت: به منظور حمایت از تولید و رفع مانع زدایی ها، تامین مواد اولیه و اعطا تسهیلات به واحد‌های صنعتی پیگیری می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در بازدید از سه واحد صنعتی گفت: مشکلات واحد صنعتی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و فرسودگی ماشین آلات و نبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی، و مشکلات بانکی در دست بررسی است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در ۱۹ شهرک صنعتی استان بیش از ۱۷۰۰ واحد صنعتی فعالیت می‌کنند افزود: حدود ۵۶ واحد به صورت فعال و ۳ شیفت فعالیت دارند و با تزریق تسهیلات امکان فعالیت برای سایر واحد‌ها صورت گیرد.

تامین مواد اولیه و تسهیلات واحد‌ها برای رفع موانع واحد‌های صنعتی پیگیری می‌شود.

علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که بصورت مشترک با ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه برگزار شد، گفت: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۷۸۶ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که پرونده ۲۳۲ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۵۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که ۱۳۸ واحد به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۱۶ واحد به ارزش حدود ۱۵۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

در این نشست مشکلات بانکی، زیربنایی و تامین اجتماعی ۳ واحد تولیدی صنعتی استان و همچنین مشکلات ۳ واحد تولیدی که استاندار از آن‌ها بازدید کرده بود بررسی شد.

انتهای پیام/ ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.