به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان درباره پروژه احداث یک دستگاه اره و دریل برای افزایش ظرفیت تولید ریل، گفت: یکی از گلوگاههای تولید ریل ذوب آهن، مربوط به اره و سوراخ کاری ریل بود که با توجه به سرعت پایینتر این بخش خط تولید نسبت به سایر نقاط، ریلهای تولیدی در این بخش معطل میماند و به نوعی زمان تولید افزایش مییافت.
وی گفت: با توجه به این چالش، اره و دریل جدید را خریداری و نصب کردیم تا بتوانیم به این بخش از تولید ریل سرعت دهیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، گفت: با توجه به اهمیت و دقت بالای ریل در خطوط راه آهن، تکنولوژی اره و دریل از خارج کشور، وارد مجموعه ذوب آهن شد، تا سوراخ کاری و برش کاری ریل با دقت بالایی انجام شود که این کار موجب افزایش سرعت دو برابری ریل میشود.
به گفته تولائیان، هزینه ارزی واردات این تکنولوژی زیر یک میلیون دلار است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ریل در ذوبآهن، گفت: کارگاه ۶۵۰ ذوب آهن چند محصول تولید میکند و اگر این کارگاه بخواهد تنها یک محصول تولید کند ظرفیت تولید ریل در سال ۳۰۰ هزار تن و بالاتر است، اما با توجه به اینکه در این کارگاه سبد محصول تولید میشود در شرایط فعلی در ماه میتوانیم بین ۱۰ تا ۱۲ روز را به تولید ریل اختصاص دهیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، گفت: اگرچه در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن ریل را داریم، اما با ورود این اره و دریل جدید در شرایط فعلی امکان داریم با همین تعداد روز در ماه، ظرفیت تولید سالانه ریل ذوب آهن را به میزان ۲۰۰ هزار تن عملیاتی کنیم.
وی به بازارهای هدف ریل اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن تولیدکنندگان ریل در دنیا، این بازار وجود دارد، البته در شرایط کنونی کشور و تناژ تولید و توسعه خطوط ریلی در کشور تمام تمرکز ذوب آهن تامین ریل مورد نیاز بازار داخل است.
تولائیان گفت: زمانی که از ریل حرف میزنیم، منظور افزایش تولید انواع خطوط ریلی از مترو، ریلهای معدنی و راه آهن است و با توجه به افزایش سرعت تولید ریل، ظرفیت تولید نیز بالا خواهد رفت که بسته به سفارش مشتری اقدام به تولید محصول خواهیم کرد.
وی درباره برنامه صادراتی ریل ذوب آهن، گفت : هنوز برنامه قطعی و عملیاتی برای صادرات محصول ریل خود نداریم، هر چند که در حال بررسی بازارهای خارجی هستیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشارهها به تحریمها و تاثیر بر بازارهای صادراتی ذوب آهن، گفت: اگرچه تحریمها کار را پیچیده میکند، اما در صورت وجود بازار، به طور قطع راهکارهای صادراتی را پیدا خواهیم کرد، اگرچه اولویت ذوب آهن در تولید ریل تامین نیاز بازار داخل است.
انتهای پیام/ی