بهزیستی دامغان بیش از ۲ هزار پرونده برای معلولان مختلف تشکیل داد

رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: ۲ هزار و ۳۵۵ پرونده مددجویی تشکیل شده است که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود زحمتکش رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: حوزه توانبخشی شهرستان دامغان به تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ پرونده مددجویی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی است.

او ادامه داد: پیشگیری از معلولیت، جلوگیری از پیشرفت معلولیت، ارتقا سطح افکار عمومی نسبت به معلولان و معلولیت، سعی در خودکفایی معلول و قادرسازی آنان در برخورد با مشکلات، تطابق زندگی آن‌ها با جامعه، ارائه تسهیلات و خدمات شهری مناسب جهت استفاده این افراد، از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در راستای حمایت از معلولان است.

زحمتکش تصریح کرد: یک هزار و ۶۴۱ نفر در حوزه توانبخشی مستمری‌بگیر بهزیستی در دامغان هستند که مستمری ماهیانه خود را به صورت منظم دریافت می‌کنند.

او افزود: کمک به تامین وسائل کمکی و اندام‌های مصنوعی، کمک به رفت و آمد معلولان، تامین وسائل کمک توانبخشی، ارائه کمک هزینه درمان و تحصیل، کمک‌خرید خدمات توانپزشکی، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون، و ارتقای گسترش امور هنری درمانی، از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط بهزیستی به معلولان است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: هشتم الی ۱۴ آذرماه به نام هفته جهانی معلولان نامگذاری شده است که برنامه‌های این هفته، امسال با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبرد و مشارکت افراد دارای معلولیت پیگیری شد.

 از تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ پرونده مددجویی، ۲۷۰ پرونده بینایی، ۹۲۸ پرونده جسمی و حرکتی، ۲۷۳ پرونده بیماران روان، ۵۲۸ پرونده بیماران ذهنی، ۳۲۰ پرونده شنوایی، و ۳۶ پرونده در بیماری‌های صوتی در دامغان تشکیل شد.

در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال ۹۹ و با وجود شیوع ویروس کرونا و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، با هماهنگی موسسات خیریه، ۲ هزار و ۹۷۱ بسته سبد مواد غذایی به ارزش هربسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تهیه و بین مددجویان شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.