عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، باعث قرمز شدن رنگ شهرستان طبس شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، الاهی سرپرست فرمانداری شهرستان طبس در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳ هزار و ۸۵۰ نفر مبتلا به کرونا و ۱۵۲ فوتی ناشی از این بیماری داشته ایم.

او گفت: ابتدا رویکرد دولت ایجاد محدودیت بود اما تمرکز حال حاضر روی واکسیناسیون است و محدودیت ها نیز مخصوص افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

الاهی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم شهرستان طبس دُز اول واکسن را دریافت کرده اند گفت: ۶۵ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند و نباید مردم به سمت عادی انگاری بروند.

سرپرست فرمانداری شهرستان طبس گفت: واکسیناسیون افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان طبس در رتبه یازدهم استان قرار دارد که یکی از مشکلات اساسی شهرستان است.

او گفت: باید از ورود کارمندانی که واکسن نزده اند به ادارات جلوگیری شود و تا پایان هفته آمار واکسیناسیون پرسنل ادارات به فرمانداری ارسال شود.

الاهی گفت: باید تیم های مشترک اداره بهداشت و درمان فرمانداری و اتاق اصناف صنعت و معدن از اماکن عمومی بازدید به عمل آورند و در صورت مشاهده تخلف تذکر داده شود.

سرپرست فرمانداری طبس گفت: واکسیناسیون محله محور و روستا محور در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.

او گفت: مراسم عروسی، نماز جمعه  و مراسم عزا با ظرفیت یک چهارم سالن ها برگزار شود.

الاهی گفت: گردشگران فقط مجاز هستند با کارت واکسیناسیون از اماکن عمومی شهرستان طبس دیدن کنند.

سرپرست فرمانداری طبس گفت: مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت دایر و مدارسی که درگیر کرونا شده اند تعطیل شوند.

او  گفت: مدارس و معادنی که دارای سرویس و خوابگاه هستند، با ظرفیت یک دوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موظف به سرویس‌دهی هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.