معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی:

اولویت کار محاکم قضایی بر کاهش اطاله دادرسی باشد

معاون قضایی دادگستری‌خراسان رضوی گفت: کاهش اطاله دادرسی می‌بایست اولویت کار دادگاه‌ها و محاکم قضایی در خراسان رضوی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمود فروتنی معاون قضایی دادگستری‌کل خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رووسای پیشین و جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: روند رسیدگی به مسائل قضایی مردم باید به‌روز شود تا اطاله دادرسی در محاکم رخ ندهد، این موضوع مورد عنایت خاص مسوولان و دست‌اندرکاران ذیریبط قرار گیرد.

او گفت: گناباد در  چارچوب تدوین شناسنامه مسائل قضایی جزو امن‌ترین و دارای کمترین مشکلات قضایی در سطح خراسان رضوی شناخته شده است.

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: مسئولان و کارکنان ادارات در شرایطی که دشمنان با ترفند‌های مختلف، جنگ اقتصادی و روانی در پی اختلال در معیشت و زندگی مردم و جدا کردن آنان از نظام جمهوری اسلامی هستند، باید مردمی را که در برابر همه توطئه‌ها صبورانه ایستاده‌اند با ارائه خدمات سازنده امیدوار سازند.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: گناباد کمترین میزان آسیب‌های اجتماعی را در میان شهرستان‌های استان خراسان رضوی دارد و با همراهی بخش‌های مختلف مدیریتی شهرستان با رویکرد پیشگیرانه میزان نارضایتی مردم این خطه به حداقل میزان ممکن کاهش یافته است.

او گفت: همچنین با وجود شرایط بد اقتصادی هیچ یک از واحد‌های تولیدی گناباد تعطیل نیستند.

قربانی گفـت: هفت واحد صنعتی تعطیل شده در گناباد با برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی و حمایت قضایی از پارسال دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حمیدرضا بنی‌اسدی سرپرست سابق دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد نیز در این مراسم تودیع و معارفع مجموع ورودی سال ۱۳۹۶ پرونده‌ها را به دادسرای این شهرستان ۲۴ هزار و ۵۸۲ فقره ذکر کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ فقره از این تعداد پرونده در بخش تحقیق اعم از بازپرسی و دادیاری و بقیه مربوط به شعبه اجرا بود.

او گفت: شمار کنونی پرونده‌های قضایی در دادسرای شهرستان گناباد به ۸۴۶ فقره کاهش یافته که ۵۱۰ پرونده در شعبه اجرا و بقیه در حوزه تحقیق در دست رسیدگی هستند.

بنی اسد گفت: در راستای سیاست‌های قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری با اقداماتی نظیر مجازات‌های جایگزین حبس و رویکرد پیشگیرانه در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تعداد زندانیان زندان گناباد و بجستان از ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۹۶ هم اکنون به ۲۲۰ تن کاهش یافت در مقطعی این تعداد به ۱۷۷ نفر هم کاهش یافته بود.

سرپرست سابق دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: کاهش اطاله دادرسی ظرف سال‌های اخیر مورد توجه دادگستری این شهرستان بوده به طوری که مدت زمان کنونی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اجرای احکام گناباد ۸۰ روز است.

او گفت: ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده نیز از سال ۱۳۸۷ تاکنون در شورای حل اختلاف گناباد مورد رسیدگی قرار گرفته و هم‌اکنون ۴۱۱ فقره توسط همین شورا در دست رسیدگی است.

بنی‌اسدی گفت: ظرف سه سال اخیر در نتیجه همگرایی و همفکری اعضای شورای تامین این شهرستان و رویکرد پیشگیرانه هیچ موردی از عمد در گناباد رخ نداده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار