دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه گفت : تجویز نسخ کاغذی از اول دی در مراکز درمانی استان غیرقانونی است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه با اعلام اینکه تجویز نسخ کاغذی از اول دی در مراکز درمانی استان غیرقانونی است، گفت : بنابراین تجویز هرگونه نسخه غیرالکترونیک از اول دی‌ماه تخلف بوده و در حکم تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

او گفت : پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، طبق قانون و برنامه ششم توسعه و بودجه سال۱۴۰۰، سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.

او افزود: تمام موسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان کرمانشاه ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک بوده و باید نسخ را به صورت الکترونکی تجویز نموده و تخطی نکنند.

او افزود: موسسات و مراکز طرف قرارداد می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام کرده و خدمات را ارائه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بدیهی است، در صورت مراجعه بیماران به منظور دریافت خدمات، مراکز موظف هستند تا این برنامه را اجرا کرده و نسخ را بصورت الکترونیک تجویز و تا احقاق حقوق بیماران پیگیری‌های لازم از طریق این اداره کل انجام می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.