زلفی گل:

تاسیس خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها مورد توجه وزارت علوم است

وزیر علوم گفت: با تاسی از دانشگاه شیراز یکی از برنامه‌ها در دستور کار قرار داریم تاسیس خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در ارتباط مجازی در آیین تودیع و معارفع رئیس دانشگاه شیراز گفت:اساتید دانشگاه شیراز برای نخستین بار در کشور جسارت به خرج دادند تا دوران دکتری را تاسیس کردند.

او افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان کشور را عازم کشور‌های دیگر برای تحصیل می کردیم و مقاطع دکتری در کشور نداشتیم و عده‌ای به کشور بازمیگشتند و عده‌ای دیگر نیز نه.

وزیر علوم گفت: سایر دانشگاه‌ها بعد از دانشگاه شیراز به تاسی از این دانشگاه دوران دکتری را تاسیس و نهال تولید علم کشور در دانشگاه شیراز کاشته شد و باید قدردان جامعه دانشگاهی و استادان تمامی ادوار این دانشگاه باشیم.

او افزود: دانشگاه شیراز جزو معدود دانشگاهی است که به دانشجویان متاهل خوابگاه ویژه قرار می داد و با تاسی از این دانشگاه در دستور کار قرار داریم در دانشگاه‌هایی که مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند خوابگاه متاهلی را تاسیس کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جامعه دانشگاهی نباید چند قطبی شود بلکه باید برای سایر اقشار الگو باشد و وحدت، دوستی، محبت و مدارا را سرلوحه کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام نیری مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز گفت: در این شرایط سخت و تحریم‌ها فعالیت‌ها و اقدامات زیادی انجام شد.

او ضمن قدردانی از زحمات ۴ ساله دکتر نادگران در طی مدیریت دانشگاه شیراز، تصریح کرد: ایشان علاوه بر شخصیت علمی آچار به دست بودند.

حجت الاسلام نیری ادامه داد: بزرگتریم مولفه در ریاست دانشگاه این است که یک نگاه دارای بینش تمدنی به علم و فناوری باشد برای تحقق تمدن نوین اسلامی. در واقع دانشگاه باید در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی کار کند و این نگاه باید در جای جای دانشگاه جاری و ساری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار