شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

توزیع پاسپورت در ۱۴ ولایت افغانستان آغاز می‌شود

عالم گل حقانی رئیس ریاست پاسپورت وزارت داخله طالبان گفت: توزیع پاسپورت‌ در ۱۴ ولایت آغاز می‌شود و در مرکز، ماشین آلات تکمیل نشده و با تکمیل شدن آن، کار در مرکز کابل هم به زودی از سر گرفته خواهد شد.
حقانی افزود دفاتر پاسپورت امروز دوشنبه در ولایات فراه، نیمرروز، بادغیس، زابل، ارزگان، پکتیکا، لغمان، کنر، تخار، سمنگان، جوزجان، بغلان، بامیان و پنجشیر کار خود را شروع می‌کنند.

به هفت میلیون نفر در افغانستان کمک‌های بشری صورت گرفته است

اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان ( اوچا) میگوید در سه ماه به ۷ میلیون تن مواد خوراکی کمک کرده، برای نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر، خدمات صحی و به حدود ۱۸۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه مواد خوراکی رسانده است.
ایسابیلا موسارد کارلسن رئیس بخش افغانستان اوچا گفته که در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر به مواد خوراکی، خدمات صحی، واکسین‌ها و امکانات زمستانی نیاز مبرم دارند.

شاهراه سالنگ به‌روی موتر‌های باربری بسته شد

عبدالله عبید، رئیس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌ها گفت: برف‌باری توام با وزش باد و طوفان در سالنگ‌ها آغاز شده و تا اکنون نیز ادامه دارند.
به گفته‌ آقای عبید، ضخامت برف در سالنگ‌ها ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر بوده و این شاهراه به‌روی موتر‌های باربری بسته شده است.
عبید گفت سایر وسایط می‌توانند با رعایت قوانین ترافیکی و هم‌چنان با داشتن وسايل و تجهيزات زمستانی به ويژه زنجير، البسه گرم، غذا و روغنیات مورد نیاز رفت و آمد نمایند.

بیش از یک هزار تن جلغوزه به چین صادر شده است

یونس مُهمند؛ معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید، پروازهای انتقال جلغوزه، همه روزه به گونه عادی به کشور چین جریان دارد که تاکنون تاجران افغان توانسته اند یک هزار تُن جلغوزه را به این کشور صادر کنند.
این در حالیست که گزارش‌هایی از توقف روند صادرات جلغوزه به چین به نشر رسیده بود.

حامد کرزی خواستار بازگشایی فوری دانشگاه ها در افغانستان شد

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در تویتی گفه که استادان دانشگاه با او ملاقات کرده، روی راه ها و شیوۀ تقویت دانشگاه ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.
این درحالیست که طالبان از تسلط بر افغانستان تا کنون به دختران اجازه تحصیل در دانشگاه های دولتی را نداده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار