معاون توانبخشی بهزیستی کرمان گفت:سیاست کلی سازمان بهزیستی توانمند سازی و بهره مندی جامعه از استعداد‌ها وتوانایی‌های افراد دارای معلولیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا احمدی پور، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۱هزارو ۹۲۹فرد دارای معلولیت در سطح استان کرمان شناسایی و از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، گفت: از این تعداد معلولان جسمی حرکتی ۲۵ هزارو ۶۹۱ نفر،  بینایی ۸۰۴۷ نفر،  صوت و گفتار ۹۷۶ نفر،  شنوایی ۶۳۲۷ نفر، بیماران روانی مزمن ۶۱۴۱ نفرو معلولان ذهنی ۱۴ هزارو ۷۴۷ نفر را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه این تعداد تنها بخشی از افراد دارای معلولیت هستند که تاکنون شناسایی وتحت پوشش قرار گرفته اند افزود: این افراد پس از شناسایی وطی مراحل قانونی وتشکیل پرونده‌های مربوطه به تناسب نوع معلولیت ونیاز از خدمات قانونی و در دسترس بهزیستی بهره‌مند خواهند شد.

احمدی پور ادامه داد: با توجه به سیاست کلی سازمان بهزیستی مبنی بر حرکت به سوی توانمند سازی وایجاد استقلال پایدار برای این افراد اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار قرار دادیم که به عنوان نمونه می‌توان به طراحی واجرای طرح شهر پایلوت مناسب سازی شده برای افراد دارای محدودیت در سطح شهر‌های ماهان و رفسنجان با همکاری سازمان‌ها وارگان‌هایی همچون شهرداری، فرمانداری‌ها وخیرین وتشکل‌های مردم نهاد فعال در این حوزه اشاره کرد.

او تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی همچون طرح پویش هر شعبه یک ویلچر برای شعب بانک‌های استان با همکاری حوزه مشارکت‌های بهزیستی از طرح‌های اخیر اجرا شده در سطح استان است که با استقبال وهمراهی چشمگیر کارکنان شعب بانک‌های استان روبرو شد که با توجه به این استقبال از سوی شعب بانک‌های استان طرح فوق منجر به تامین نیاز بخش زیادی از نیازمندی جامعه هدف بهزیستی به این وسیله کمک توانبخشی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار