معرفی کتاب؛

اهمیت روایت را در «روایت و ذهن نویسا» بخوانید

کتاب «روایت و ذهن نویسا» اثر کورش علیانی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «روایت و ذهن نویسا» اثر کورش علیانی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نویسنده در 9 فصل کتاب به بیان مباحث متعددی می‌پردازد. در فصل اول کتاب به اهمیت روایت، در فصل دوم به ماهیت آن و ارتباطش با نوشتن می‌پردازد. هنوز تعریف‌‏‏‏‏های منطقی ‏‏‏‏ـ فلسفی و جامع و مانع در میان مردم محبوبند؛ اما نویسنده بیشتر تلاش می‌کند روایت‌ها را توصیف کند.


بیشتر بخوانید


در فصل سوم کتاب نویسنده با اتکا به شناخت مخاطب از فصل‌های اول و دوم، نشان می دهد چگونه مغز و ذهن روایت را می‌سازند و چطور می‌توان از آنچه درباره روایت می‌‏‏‏‏دانیم، به یک نظریه ذهن نوتر و مفیدتر برسیم. در فصل‌های بعدی کتاب هم مباحثی از جمله تفکیک میان خیال و واقعیت، اهمیت روایت در حیات انسانی مطرح می‌شود.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد:

«از اولین درگیری‏‏‏‏‌های من با خودم‏‏‏‏ وقتی پذیرفتم این کتاب را بنویسم‏‏‏‏ این بود که از خودم بپرسم بناست کتابی بنویسم که همه ایراد‌هایی که به کتاب، به ‏‏‏‏منزله رسانه، می‏‏‏‏‌گیرم، در آن کتاب هم وجود داشته باشد؟ اگر بله، چرا و اگر نه، چطور؟ به گمان من، رسانه‌‏‏‏‏ای که به نام «کتاب» می‏‏‏‏‌شناسیم‏‏‏‏ چه در شکل کاغذی‌‏‏‏‏اش چه در شکل‏‏‏‏‌های امروزی‏‏‏‏تر و الکترونیکی‌‏‏‏‏اش‏‏‏‏‏‏‏‏ حاصل نقصی فناورانه است یا دقیق‌‏‏‏‏تر بگویم، تلاشی است برای پُر کردن جای خالی‏‏‏‏‌ای که آن نقص فناورانه پدید آورده بوده است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، سوره مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار