پوستر دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران که با هدف ارتقاء دانش و تعامل روابط عمومی‌ها و ثبت ایده‌های خلاق برگزار می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مجید میرپویا رئیس شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان امروز در نشست خبری دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی گفت: امروزه ارتباطات نقش مهمی در پیشرفت سازمان‌ها دارد و درواقع روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمان با جامعه و رسانه‌ها ایفای نقش می‌کند.

وی گفت: هرچه این حلقه ارتباطی گسترده‌تر باشد روابط عمومی‌ها در اهداف خود موفق‌تر خواهند بود.

رئیس شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان گفت: برای تحقق اثرپذیری و گسترش ارتباطات روابط عمومی‌ها در جامعه باید از الگو‌های خلاق استفاده کرد.
فاصله گرفتن از رویکرد‌های کلیشه‌ای در جشنواره‌ها
وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها در گذشته اغلب کلیشه‌ای و با رویکرد قدیمی برگزار می‌شدند، گفت: در این دوره از جشنواره سعی شده که تنها از ارائه ارزیابی عملکرد فاصله گرفت و به استقبال ایده‌های خلاق برود.

میرپویا گفت: این جشنواره با ثبت ایده‌های خلاقانه فعالیت خود را آغاز کرده و مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و خصوصی با مراجعه به سایت مربوطه و ثبت ایده خلاقانه خود می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف جشنواره گفت: ارائه ایده‌های خلاق و کاربردی، کمک به تولید، اشتراک گذاری ایده‌ها در بین سازمان‌ها، ارتقاء سطح علمی روابط عمومی‌ها، ایجاد فرصت‌های متفاوت در این حوزه، شبکه سازی مدیران از جمله این اهداف است.
ضمیمه پرونده خبر به جشنواره
رئیس جشنواره ملی خبر نیز در این برنامه گفت: برگزاری جشنواره در حوزه روابط عمومی یک بحثی است که توسط اساتید صاحب نظر مورد حمایت قرار گرفته و به دنبال نشان دادن تعامل وشیوه‌های مدیریت شاخص روابط عمومی اصفهان در سطح ملی هستیم.

وی گفت: در امسال و این دوره از جشنواره، پرونده خبر به تاسی از توسعه رسانه‌ای در سطح شهر نیز دنبال خواهد شد که نگاه مردم به خبر متفاوت شود.

سید محمد موسوی گفت: در نگاه اول باید نیاز سنجی از سوی مردم صورت گیرد که رسانه‌های رسمی معقول‌تر جلوه کند و مردم سمت و سوی خبر‌های مطلوب و امیدوار کننده سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حواشی اخبار مخاطب بیشتری دارد، گفت: علاوه بر توجه به سبک‌های خبری متفاوت باید به حواشی اخبار نیز بیشتر توجه شود.

رئیس جشنواره ملی خبر گفت: در این جشنواره بخش‌های مختلف خبری از جمله یادداشت خبری، طنزنویسی و عکس خبری و … در نظر گرفته شده است.
رسانه‌ها به عنوان بال‌های توسعه شهری
دبیر کمیته علمی جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران در استان اصفهان در این برنامه گفت: رسانه‌ها به عنوان باله‌های توسعه شهری می‌توانند کمک کنند که مسائل مهم به صورت اولویت‌بندی شده برجسته شود.

مهدی محسنی نیا گفت: هدف اصلی بیشتر ارتقاء دانش و تعامل همکاران است و به شرکت کننده‌های این جشنواره که آثار آن‌ها برگزیده شود مدرک داده می‌شود و رتبه بندی و نفرات اول و سوم نخواهد داشت.

منصور گلناری به عنوان رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان نیز گفت: تاکنون جشنواره‌های مختلفی از جمله خبرنگار پرسشگر، مسئولان پاسخ‌گو، جشنواره معلولان به اسم اثر مؤثر، جشنواره استانی اثر گره‌گشا برگزار شده و یا در آینده برگزار خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه برای افتتاح و شروع این جشنواره‌ها داوطلب بسیار است، اما ادامه دهندگان خوبی وجود ندارد که این آثار واثرات مفید را در جامعه تحقق ببخشد.

در پایان نیز از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.