ژائو لیجیان در سخنانی گفت که مقامات آمریکایی درباره تحریم المپیک زمستانی چین اغراق می‌کنند، زیرا آن‌ها اصلا به المپیک دعوت نشده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که پکن، دیپلمات‌های آمریکایی را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ماه فوریه دعوت نکرده است.

لیجیان در جمع خبرنگاران گفت: «سیاستمداران آمریکایی بدون اینکه دعوت شوند، اغراق می‌کنند که به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین ادامه می‌دهند.»

او در ادامه سیاستمداران آمریکایی را متهم کرد که آن‌ها درباره عدم اعزام مقامات بلندپایه خود به رویداد‌هایی که چین امیدوار است توسعه اقتصادی و فناوری خود را در آن ها به نمایش بگذارد، لاف می‌زنند.

این مقام وزارت خارجه چین همچنین این اقدامات را تحریک آمیز خواند و گفت: «اگر طرف آمریکایی مصمم باشد به تحریکات خود ادامه دهد، چین اقدامات متقابلی انجام خواهد داد.»

 این در حالی است که سی ان ان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بازی‌های المپیک زمستانی چین را از جنبه سیاسی تحریم کند. اگر بایدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را از لحاظ دیپلماتیک تحریم کند، بدون ممانعت از رقابت ورزشکاران آمریکایی در این دور از بازی‌های المپیک پیامی سیاسی برای دولت چین ارسال کرده است.

تحریم دیپلماتیک المپیک چین در حالی مطرح می‌شود که  حتی با وجود رویکرد سختگیرانه در مورد اختلافات تجاری و سیاسی پکن و واشنگتن درباره تایوان، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی، آمریکا تلاش می‌کند تا روابط آشفته خود را با چین تثبیت کند.

پکن به تمام انتقادات آمریکا پاسخ داده و آن را دخالت در امور داخلی خود عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این کمونیست های از خدا بی خبر چین دچار خود تحریمی شدند.
دست پیش گرفتن نیفتن چه رویی دارن
آخرین اخبار