زنگ پیشگیری از ایدز در آموزشگاه دخترانه شبانه روزی نور الهدی و آموزشگاه نمونه دولتی پسرانه امام صادق (ع) شادگان نواخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همزمان با روز جهانی ایدز، زنگ پیشگیری از ایدز در آموزشگاه دخترانه شبانه روزی نور الهدی و آموزشگاه نمونه دولتی پسرانه امام صادق (ع) شادگان با حضور محسن شاوردی؛ رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان، آلبوبالد؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و عامری کارشناس تربیت بدنی و سلامت برگزار نواخته شد.

محسن شاوردی، رئیس مرکز بهداشت و درمان شادگان با قرائت شعار سال پیشگیری از ایدز، انجام به موقع آزمایش HIV تشخیص زودتر درمانی موثر از روش تشخیص جدید در HIV و فعالیت مرکز شماره ۲ در شهرستان عنوان کرد و گفت: در این روش فرد طی مدت ۲۰ دقیقه از چگونگی وضعیت فرد اطلاع پیدا می‌کند.

آلبوبالد، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیان داشت: طی این ۲ سال کرونا بسیاری از بیماری‌ها نظیر HIV را تحت شعاع قرار داد و آن حساسیت‌ها نسبت به این بیماری فراموش شد و اندکی به حاشیه رفت.

او با بیان اینکه باید با اطلاع رسانی و حساسیت سازی عموم مدارس، جامعه و همچنین آموزش‌های لازم جهت پیشگیری، نهایت تلاش و کوشش را جهت کنترل این بیماری به کار گرفت، تصریح کرد: شعار امسال روز جهانی ایدز، "اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ آی وی را تحت تاثیر قرار دهد، پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان" در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.