پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در سطح ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه شمال شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا سعیدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در حاشیه اجرای پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری که با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی، هلال احمر و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان سرخه برگزار شد گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های بیابانی شهرستان سرخه اجرا شد.

حمیدرضا سعیدی افزود: در این طرح، بذرپاشی بر روی بند‌های احداث شده طرح کنترل هرزآب انجام می‌شود.

او ادامه داد: این پویش مردمی با مشارکت فرمانداری، بخشداری، شهرداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دیگر اداره‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، شورا‌های اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، مردم، تشکل‌ها و هلال احمر تا اسفند سالجاری برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

سعیدی مهم‌ترین هدف از اجرای طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه مورد نظر را با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و پلیس راه، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی‌ها و پیشگیری از روان شدن آن‌ها به سمت جاده اصلی و شهر عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی‌ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی منطقه شمال سرخه است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار