سی ان ان گزارش داد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، احتمالا مسکو را از سیستم جهانی ارتباطات بین بانکی موسوم به «سوئیفت» جدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات آمریکایی در حال حاضر در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌های جدیدی علیه مسکو برای مهار تهاجم ادعایی روسیه به اوکراین هستند.

به گفته این منابع، تحریم‌ها بر حلقه داخلی آشنایان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همچنین شرکت‌های انرژی این کشور تأثیر گذاشته و باعث جدایی مسکو از سیستم جهانی ارتباطات بین بانکی «سوئیفت» می‌شود.

این منبع افزود: «تحریم‌های اقتصادی جدید ممکن است بر تعدادی از بخش‌ها از جمله شرکت‌های انرژی روسیه و بانک‌ها تأثیر گذاشته و همچنین ممکن است بدهی‌های دولتی روسیه را افزایش دهد».

روز چهارشنبه کاخ سفید اعلام کرد که به زودی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین اعمال خواهد کرد.

در طول دهه گذشته، آمریکا طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه نهاد‌ها و افراد روس اعمال کرده است که بسیاری از آن‌ها در نتیجه الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمایت از جدایی‌طلبان در اوکراین بوده است.

روسیه بار‌ها اعلام کرده است برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما در مقابل ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

سوئیفت یک سیستم تبادل مالی بین‌المللی است و مرکز اصلی آن در کشور بلژیک واقع شده است. در حال حاضر بیش از هفت هزار موسسه در ۱۹۷ کشور جهان عضو آن هستند.

روسیه قصد دارد به دلیل وابستگی زیاد سوئیفت به نظام مالی آمریکا از این سیستم خارج شود. گفته می‌شود در صورت خروج روسیه این سیستم متضرر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ما که طرفدار روسیه هستیم هر اقدامی بکنه حمایت میکنیم
انشالله به اکراین حمله کنه و اکراین بشه ضمیمه روسیه
خداوند عمر با عزت و طولانی به ارباب پوتین بده
آخرین اخبار