رییس نظام پرستاری استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۸۶۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان در حال خدمت رسانی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، وهب نصیرلو در مراسم تجلیل از پرستاران قزوین با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۸۶۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان گفت: ۲۰ درصد پرستاران استان قزوین دارای قرارداد شرکتی هستند که متاسفانه تبعیض‌های زیادی بین این دسته افراد با پرستاران مستخدم در مراکز دولتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک‌سری شاخص‌ها در نظام پرستاری وجود دارد که مهم‌ترین آن نسبت پرستار به تخت است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تخت‌های بیمارستانی نسبت به استاندارد‌ها پایین هستند، از همین رو تعداد پرستاران استان نیز کم است.

وی ادامه داد: براساس قانون پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است، اما متاسفانه قانون در برخی مواقع برای پرستاران به صورت ناقص اجرایی می‌شود و با آنکه بازنشستگی ۲۰ ساله حق پرستاران است متاسفانه شاهد برخی ناملایمت‌ها در این خصوص هستیم.

رییس سازمان نظام پرستاری قزوین با بیان اینکه کووید ۱۹ باعث شد که شرایط سخت شغلی پرستاران برای عموم جامعه شناخته شود، تصریح کرد: جذب بیشتر پرستارات و حمایت از آن‌ها از مهمترین مطالبات جامعه پرستاری است.

وی عنوان کرد: ۲۰ درصد پرستاران قزوین دارای قرارداد شرکتی هستند که به آن‌ها کارانه پرداخت نمی‌شود و حقوق و مزایای آن‌ها دیرتر از سایر پرستاران پرداخت می‌شود.

رییس سازمان نظام پرستاری قزوین ادامه داد: تامین اجتماعی نیز برخی پرستاران را به صورت شرکتی جذب کرده که به مراتب شرایط آن‌ها بدتر از پرستاران بیمارستان‌های دانشگاهی است.

نصیرلو همچنین تصریح کرد: پرستاران فوریت‌های پزشکی استان قزوین نیز شرایط مناسبی ندارند و متاسفانه کمتر تلاش‌ها و خدماتشان دیده می‌شود.

در پایان از ۱۵ پرستار نمونه استان قزوین قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.