امام جمعه همدان گفت: همه حرکت‌های دانشجویی باید مبتنی بر آموزه‌های علمی و مطالبه گری‌ها از یک منطق قوی برخوردار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به مناسبت روز دانشجو در مراسمی که در دانشگاه بوعلی سینا با حضور تشکل‌های دانشجویی، استادان و مسئولان دانشگاه برگزار شد، افزود: دانشجویی که می‌خواهد در جریانات دانشجویی مشارکت داشته باشد باید تاریخچه‌ای از اتفاقات گذشته را بداند تا بر دلیل حضور خود اشراف داشته باشد.

او با اشاره به اینکه ملاک حرکت دانشجویان در آن مقطع استقلال طلبی و مبارزه با استکبار بود، تأکید کرد: تمام حرکات دانشجویی باید مبتنی بر آموزه‌های علمی ومطالبه گری‌ها از یک منطق قوی برخوردار باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: عدم داشتن یک دکترین قوی به راحتی جریان را در دام کسانی می‌اندازد که جنبش را به سمت تحقق اهداف خود می‌برند.

آیت الله شعبانی افزود: دایره تاثیرگذاری دانشجو بسیار وسیع است و به مشکلات و مسائل درون صنفی خلاصه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا هم جریان دانشجویی را نهضتی متعلق به کل جامعه نامید که در مراحل مختلف ایجاد حرکت و علی رغم سرکوب‌های فراوان تعمیق پیدا کرده است.

حسین رضوان افزود: جریان دانشجویی در حقیقت به مسیر انقلاب جهت داده و در نگهداری آن سهم عمده داشته و دارد.

او تصریح کرد: دشمن که قدرت این نهضت را درک کرده تلاش ویژه برای هم سو کردن نهضت دانشجویی با خواسته‌های خود می‌کند، البته در سال‌های اخیر نهضت دانشجویی توانسته ناخالصی‌ها را تصفیه کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان، لازمه صحت حرکت‌های دانشجویی را در ادامه مسیر شهدا و پیوند زدن این حرکت‌ها با اهداف انقلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار