معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان گفت: ۳ هزار دانشجوی تحت پوشش این نهاد از خدمات فرهنگی و آموزشی بهره‌مند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر اسکندری، معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان با تبریک روز دانشجو گفت: به منظور توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار‌های تحت حمایت، خدمات تحصیلی به دانشجویان نیازمند صورت می‌گیرد و هم اکنون ۳ هزار دانشجو در سطح استان از خدمات آموزشی و فرهنگی کمیته امداد بهره می‌برند.

او با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از این دانشجویان در مقطع نفر کارشناسی ارشد و ۵۰ نفر در مقطع دکتری و باقی در مقطع کاردانی و کارشناسی، مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: پرداخت وام قرض الحسنه به دانشجویان تحت حمایت به منظور فراهم کردن بستر کسب علم و دانش در جامعه مددجویان تحت حمایت برای ادامه تحصیل ار دیگر خدمات کمیته امداد به شمار می‌رود.

اسکندری با اشاره به اینکه دانشجویان نخبه نیازمند در حوزه‌های تحصیلی، قرآنی و ورزشی خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود، اظهار کرد: مشاوره‌های تحصیلی و روانشناسی، تامین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها از دیگر خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند عنوان کرد و بیان داشت: موفقیت در راهیابی به دانشگاه‌ها و رشته‌های مناسب می‌تواند در کنار اثربخشی حمایت‌های تحصیلی، زمینه توانمندسازی پایدار تحت حمایت را فراهم کند.

به گفته این مقام مسئول؛ در کنکور سراسری امسال با بسته‌های مشاوره، آموزش و کلاس تقویتی ۳۵۰ نفر آزمون سراسری قبول و ۷ نفر رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار